برخی می خواهند دایره بزرگ انقلاب را تنگ کنند/ سياست جمهوري اسلامي ايران پذيرش تكثر در دل وحدت است

خبرگزاری شبستان:وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اصل تنوع و تكثر در اين جامعه بپذيريم زيرا كه سياست جمهوري اسلامي ايران پذيرش تكثر در دل وحدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از زاهدان،سيد رضا صالحي اميري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جلسه شوراي اداري سيستان و بلوچستان بيان داشت: سيستان و بلوچستان پاره تن و نگين درخشان در پيشاني سرزمين ايران است.

 

وي افزود: سيستان و بلوچستان سرزمين رمزها و رازهاست كه ناشناخته مانده و هر گوشه اي از اين سرزمين را بشكافي در دل آن سخنان زيادي نهفته است.

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: جغرافياي سيستان و بلوچستان به درازاي ايران بزرگ گسترده شده و مردماني پرتلاش، صبور، بلند طبع، نجيب، دين دار و اخلاق مدار دارد.

 

صالحي اميري گفت: سيستان و بلوچستان داراي تمدن كهنه است كه حداقل سابقه آن به 5 هزار سال قبل باز مي گردد.

 

وي با بيان اينكه جغرافياي زيست ايرانيان از اين نقطه بود، افزود: در منابع اصيل تاريخ نشان مي دهد كه اين جغرافيا هويت و فرهنگ غني ديرينه دارد.

 

 وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه اين جغرافيا، شعر، ادب، كتاب، هنر، موسيقي و مفاخر تاريخي پر افتخار دارد، خاطرنشان كرد:در اين استان مردماني فرهيخته زندگي مي كردند كه حكومت داري مي كردند و در هيچ منبعي از جنگ و خون ريزي دروني در اين جغرافيا نيامده است؛ مردم اين جغرافيا با هم مشكلي ندارند و همزيستی مسالمت آميز دارند.

 

صالحي اميري گفت: هر نوع تفرقه خيانت به آرمانهاي نظام است؛ در دوران قاجار و پهلوي بيشترين ظلم به اين استان شد؛ در سيستان و بلوچستان سرمايه بزرگ نيروي انساني است كه آنان وفادار به نظام و رهبري هستند و هيچ كس حق ندارد به وفاداری آنان دست درازي كند.

 

وي با بيان اينكه دورنماي توسعه در دولت يازدهم مشخص است، افزود: در آينده نزديك اين جغرافيا دروازه توسعه ايران خواهد شد.

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه اقوام فرصت بي بديل هستند، گفت: اين تنوع امري خدادادي است؛ اين سرزمين طبيعت دست يافته بشر نيست اين جغرافيا در يك بستر تاريخي و تمدني شكل گرفته است؛ زيست اقوام يك فلسفه تاريخي دارد؛ نگاه دولت به اقوام توزيع عادلانه قدرت و ثروت است.

 

صالحي امري تاكيد كرد: بشكند قلمي كه در راستاي تفرقه در اين كشور تبليغ مي كند؛ در سرزمين رنگين كماني زندگي مي كنيم كه هر يك از اقوام يك رنگ آن را تشكيل مي دهند؛ در سيستان و بلوچستان مي توانيم پرچم وحدت اسلامي نه تنها در ايران بلكه در جهان اسلام بلند كنيم؛ اين ظرفيت در اين استان نهفته است.

 

وي با بيان اين مطلب كه دولت به زنان نگاه انساني دارد، افزود: در هر كجا كه زنان مسئوليت را پذيرفتند، درخشيدند؛  اصل تنوع و تكثر در اين جامعه بپذيريم زيرا كه سياست جمهوري اسلامي ايران پذيرش تكثر در دل وحدت است.

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي انسجام را  لازمه و مقدمه حركت به سمت توسعه و تعالي دانست و خاطرنشان كرد: هر گونه مناقشه خيانت به آرمانهاي مردمي است.

 

صالحي اميري گفت: تلاش شما بايد مهاجرت معكوس باشد زيرا كه مهاجرت معكوس در بستر توسعه شكل مي گيرد.

 

وي افزود: وفاداري به خانواده، خانواده مداري از افتخارات اين استان است كه بايد آن را تقويت كنيم؛ خانواده مهمترين كانون حيات اجتماعي است؛ فروپاشي خانواده به فروپاشي اجتماعي منجرب مي شود؛ بايد هويت را در بين جوانان تقويت كنيم؛ عشق ورزی به تاريخ در اين جغرافيا عنصر تعيين كننده است.

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه دايره انقلاب بزرگ است، ادامه داد: عده اي در تلاش هستند كه اين دامنه را تنگ كنند.

 

صالحي اميري با اشاره به اينكه مردم خائنين و خادمين خود را مي شناسند، گفت: سايه ايران هراسي از سر ملت ايران برداشته شده و ايران به بازيگر اول تحولات در خاورميانه تبديل شده است.

وي افزود: بقاي نظام سياسي ايران امروز در گروه انسجام و وحدت است؛ وحدت به عنوان باور ديني در ميان جامعه به يك فرهنگ ملي تبدلي شده است.

 

وزير در خاتمه گفت: امروز هيچ شاني جز خدمت به مردم نداريم و مسير خدمت به مردم داشتن وحدت است.

کد خبر 616062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha