رهبری الهی و حضور مردم دو رکن اساسی در ناکامی دشمن است/ ضرورت حمایت از راهیان نور

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت اهواز، رهبری الهی نظام اسلامی و حضور مردم در صحنه را دو رکن اساسی در ناکامی دشمن و نظام سلطه دانست و بر ضرورت حمایت از حرکت عظیم راهیان نور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت‌ الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، امروز(20 اسفند) در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: توصیه ‌های خداوند در آیات قرآن نسبت به تقوا بسیار است و تاکید شده از تقوا و تقوا ورزی غفلت نشود.

 

وی با بیان اینکه دنیا به سرعت در حال گذر است و انسان با اعمال و رفتار خود عاقبت سازی می کند، افزود: سعادت انسان در گرو رعایت تقوای ا لهی است، انسان باید اهل نظر به آخرت باشد و اعمال خود را با توجه به دنیای آخرت اصلاح کند.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه عمل ما محصول بینش و نوع نگاه ما به دنیا می باشد، اذعان داشت: اگر می ‌بینید جانورهایی تربیت می ‌شوند که در عرض چند ثانیه 400 هزار نفر را در ژاپن با بمب به قتل می ‌رسانند نگاهشان این گونه است که دنیا همین است و پس از آن چیزی وجود ندارد.

 

انسان های بینا باید عبرت بگیرند

وی خاطر نشان کرد: برای آنانی که کور هستند، نهایت دیدشان همین دنیاست و هر کاری بخواهند می ‌کنند در حالی که انسان های بینا باید دنیا را ببینند و عبرت بگیرند چرا که دنیا برای کسانی که از آن عبرت می گیرند خوب است و برای کسانی که از آخرت غافل می شوند بد می باشد.

 

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: دنیا مسافرخانه ای بیش نیست و آنهایی که از بینش عمیق الهی برخوردار هستند دنیا را مزرعه آخرت می دانند، به طوری که هر بذری که در این دنیا می پاشند در آخرت نتیجه آن را برداشت می کنند.

 

 وی با تاکید بر اینکه در دنیا هیچ چیزی جز عمل صالح ماندگار نخواهد بود، اذعان داشت: مومن در دنیا اهل کار و تلاش است ولی جهت و سوی کارهایی که انجام می دهد اخروی است و داشتن چنین بینشی می تواند دنیا و آخرت انسان را آباد کند.

 

تاکید بر حمایت از حرکت های ا رزشی راهیان نور

حاجتی در خطبه های دوم این هفته نماز جمعه اهواز به روز ملی راهیان نور اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت راهیان نور حرکتی فرهنگی و ارزشمندی است که همه باید از آن حمایت کنند.

 

وی حمایت از راهیان نور را وظیفه ملی عنوان کرد و افزود: باید جوانان از این حرکت فرهنگی درس بگیرند و فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون کاروان راهیان نور نیز مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه دشمن اکنون در حالت ضعف و جمهوری اسلامی در حالت اقتدار است، اظهار کرد: ملت ایران در برابر دشمن اظهار ضعف نمی کند و همچنان با صلابت و اقتدار پشت سر رهبری حرکت می کند.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران محکم و با صلابت ایستاده و با ادامه دادن راه امام حسین(ع) و یارانش همواره  فریاد هیات من االذله را سر می دهد، ابراز کرد: نظام سلطه به رهبری آمریکا قصد داشت نظام برخاسته و مبتنی بر اصول اسلامی و آرا مردم را به بن بست بکشاند ولی حضور مردم آگاه و همیشه در صحنه، این خواست آنان را با شکست مواجه کرد.

 

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به اینکه سردارانی همچون ژنرال قاسم سلیمانی در سایه ولایت تربیت شده‌ اند، اضافه کرد: امروز یک سرباز ما آن چنان عظمتی پیدا کرده که دشمنان می‌گویند این برای منافع استکبار از هر چیزی خطرناک تر است.

 

وی خاطر نشان کرد: اکنون با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام سلطه با بهره گیری از همه توانایی های نرم افزاری و سخت افزاری و قدرت رسانه نتوانسته توفیقی در دستیابی به اهداف شوم خود داشته باشد.

 

امام جمعه اهواز اذعان داشت: رهبری الهی نظام اسلامی و حضور مردم در صحنه دو رکن اساسی در ناکامی دشمن و نظام سلطه است و از این بعد نیز دشمنان همچنان رو به ضعف خواهند بود، چراکه این سنت الهی است که باطل نابود می شود و جبهه حق ماندنی خواهد بود.

 

اقتصاد مقاومتی زندگی مردم را متحول خواهد کرد

وی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: بسیاری از ما هنوز درک درستی از اقتصاد مقاومتی نداریم و این قانون مترقی و راهگشا را جدی نمی گیریم در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند برخی با اظهار ضعف اقتصادی دشمن را با فشار بیشتر تقویت می‌کنند.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه اشتباه برخی در چالش اقتصادی این بود که اظهار ضعف کردند تا به این امید ترحم دشمن را برانگیزند، ادامه داد: در حالی که اگر گام های ضروری اقتصاد مقاومتی محقق شده بود امروز تحول در زندگی مردم را شاهد بودیم.

 

وی با تاکید بر اینکه براساس فرمایش مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی باید طوری عمل کرد که مردم تأثیر آن را در زندگی احساس کنند، افزود: اما متاسفانه امروز شاهد چنین وضعیتی در کشور نیستیم.

 

حجت الاسلام حاجتی، دل بستن به برجام را اشتباهی راهبردی عنوان کرد و بیان داشت: دشمنان سیستم بانکی را قفل کردند، اما ما باید به اقتدار خود تکیه کنیم و همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کردند نباید اظهار ضعف کنیم.

 

کد خبر 616095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha