راهکار مجلس برای تحقق  توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

خبرگزاری شبستان: رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: مجلس شورای اسلامی چند پیشنهاد برای رفع مشکل پیش آمده برای توسعه کانون‌های فرهنگی هنری طبق قانون برنامه ششم توسعه پیشنهاد داده که ارایه متمم بودجه در ابتدای سال ۹۶ از جمله آن‌ها است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، گفت: ارایه لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ به مجلس، باید پس از تصویب قانون برنامه ششم توسعه صورت می‌گرفت، اما این موضوع، اتفاق نیفتاد، زیرا لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ با کوتاهی دولت و پس از فراز و فرودهای متفاوت به موقع ارائه نشد، البته تصور دولت این بود که مجلس این لایحه را بر می‌گرداند که چنین نشد.

 

وی اضافه کرد: زمانی که مجلس در حال بررسی قانون برنامه ششم توسعه بود، لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ وصول شد که اگر این دو را در طول هم قرار می‌دادیم، کشور دچار چالش و مشکلاتی از  جمله پیش بینی اعتبارات دو دوازدهم می‌شد، به همین دلیل با توجه به توصیه‌های صورت‌گرفته، این دو برنامه در کنار هم بررسی شدند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بررسی همزمان قانون برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال ۱۳۹۶، مشکلاتی ایجاد کرد که از جمله آن‌ها، تکلیف محوله به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری در تمام مساجد شهری و همچنین مساجد روستاهای بالاتر از هزار نفر جمعیت بود که اعتباری برای آن پیش‌بینی نشده است.

 

پژمانفر ادامه داد: فکر می‌کنم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۳۹۶ نتوانند توسعه کمی خوبی داشته باشند و در مسیر تحقق قانون برنامه ششم توسعه گام بردارند.

 

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی چند پیشنهاد برای رفع مشکل پیش‌آمده برای توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پیشنهاد داده است که ارایه متمم بودجه برای بخش‌های بر زمین‌مانده در قانون برنامه ششم توسعه در ابتدای سال ۱۳۹۶ از جمله آن‌ها است، البته نمایندگان مجلس در حال بررسی پیشنهادهای دیگر در این زمینه نیز هستند.

کد خبر 617399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha