برگزاری «طرح آرامش بهاری» در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از برگزاری «طرح آرامش بهاری» در جوار امامزادگان، بقاع متبرکه و برپایی خیمه های معرفت در ۱۸ بقعه متبرکه استان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، شب گذشته (25 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت طرح آرامش بهاری در ایام نوروز که در دفتر مدیریت اوقاف استان برگزار شد، با اعلام این خبر، گفت: طرح آرامش بهاری مانند سال های قبل از 28 اسفند ماه جاری تا 15 فروردین 96 در امامزادگان استان برگزار می شود.

 

وی رتبه استان در برگزاری طرح آرامش بهاری در کشور را طیب «ب» دانست و افزود: استان در برگزاری طرح نشاط معنوی که در تابستان ها برگزار می شود جزء پنج استان نخست کشور است.

 

حجت الاسلام عزیزی از برگزاری نشستی با خادمین و هیئت امنای امامزادگان استان به منظور توجیه و ارائه اقدامات مؤثر در خدمت رسانی بهتر به زائرین خبر داد و اظهار کرد: رعایت موارد بهداشتی در آب و مواد غذایی ارائه شده در امامزادگان از تاکیدات به خادمین امامزادگان بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه استان، تصریح کرد: فعالیت های عمرانی امامزادگان به منظور خدمت رسانی بهتر به مسافران و زائرین نوروزی تا 15 فروردین سال 96 متوقف شده است.

 

حجت الاسلام عزیزی بابیان اینکه در ایام نوروز خیمه های معرفت در امامزادگان و بقاع دارای قابلیت استان برگزار می شود، عنوان کرد: این خیمه ها در 18 بقعه متبرکه استان با غرفه های کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، پاسخ به مسائل شرعی و روانشناسی آماده استقبال از مسافران نوروز است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از فعالیت 30 مبلغ بومی و غیربومی در برپایی خیمه های معرفت خبر داد و افزود: از ظرفیت مبلغه های استان با همکاری حوزه های علمیه خواهران استان در این خیمه ها استفاده می شود.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به وجود یک هزار و ۵۰ مسجد، ۳۵۰ حسینیه، مهدیه، تکیه، زینبیه و فاطمیه و یکصد بقعه متبرکه در استان، خاطرنشان کرد: در سال جاری 50 سند  UTM دار برای مساجد و موقوفات استان اخذ شد و چهارمحال و بختیاری از لحاظ ساخت و سازهای عمرانی در بقاع متبرکه رتبه نخست در کشور را کسب کرد.

 

وی با اشاره به آغاز ثبت نام مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف تا 20 فروردین سال آینده، گفت: این مسابقات برای سنین 18 سال به بالا و در رشته های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ، تفسیر و مداحی برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امتیاز استان در انجام امور وقفی را 96 از 100 بیان کرد و گفت: 45 موقوفه در سال جاری در استان ثبت شد که از لحاظ کیفی ارزشمند بودند.

 

کد خبر 617612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha