برای داشتن عناصر مؤمن و انقلابی باید از مسجد نهایت استفاده را کرد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه راور خاطرنشان کرد: اگر به فرموده رهبری می خواهیم جامعه ما از عناصر مؤمن و انقلابی برخوردار باشد، باید از مسجد به عنوان مرکز تربیت و هدایت نیروی انسانی نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی تویسرکانی، امام جمعه راور، در همایش بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد تأسیس کانون های مساجدر در شهرستان راور در سخنانی با بیان اینکه مسجد از جهات مختلف، جایگاه بسیار ارزشمندی دارد؛ تصریح کرد: مسجد، مهمترین مرکز و مکان هدایت انسان ها و تربیت نیروهای ارزشمند انسانی است.

 

 

وی ادامه داد: مسجد در طول تاریخ اسلام منشأ بسیاری از برکات در بخش های مختلف بوده است؛ مهمترین مرکز نشر معارف دینی و قرآنی و در طول تاریخ، این مساجد بودند که زنان و مردان با فضیلت را ساختند و تحویل جامعه اسلامی دادند و در انقلاب شکوهمند اسلامی ما اگر بخواهیم به نقش بی بدیل مسجد نگاه کنیم آثاری که در حفظ و صیانت از انقلاب و رویارویی با توطئه های استکبار دارد بر هیچکس پوشیده نیست.

 

 

تویسرکانی گفت: مسجد اگر مرکز تربیت و هدایت نیروهای انسانی است، باید از اوان کودکی و حتی قبل از انعقاد نطفه مورد توجه باشد تا نسلی کارآمد، متدین، متعهد و فعال در همه صحنه ها داشته باشیم و اگر به فرموده رهبری می خواهیم جامعه ما از عناصر مؤمن و انقلابی برخوردار باشد، باید از مسجد به عنوان مرکز تربیت و هدایت نیروی انسانی نهایت استفاده را ببریم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید زمینه و بستر برای جذب نسل جوان و نوجوان فراهم شود و اینها در مساجد حضور پیدا کنند؛ یکی از اهداف بلند کانون های مساجد -که در سالهای گذشته به ابتکار مسئولین تأسیس شد - همین بود که در قالب برنامه های هنری و ورزشی و برنامه هایی که برای نسل جوان جذابیت خاص دارد، به مساجد کشانده شوند و در مساجد این کانون ها تعریف شدند و بعضی مساجد از این ظرفیت به خوبی استفاده کردند.

 

 

امام جمعه راور با اشاره به اینکه در کانون های مساجد جوانان بسیار ارزشمند و هنرمندی داریم که در بخش های مختلف فعالیت می کنند اما هنوز نتوانستیم ارتباط(بعضی) آنها را با مسجد به طور شایسته برقرار کنیم تا حضور فعال و چشمگیری را در مساجد داشته باشند؛ اظهار داشت: این یک ضعفی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا برنامه های دینی و مذهبی و مراسم توسط نسل جوانِ هنرمند علاقه مند اداره می شود اما (در عین حال)جای تشکر دارد که بعضی کانون ها فعالیت های چشمگیری داشتند و در شهرستان راور، بعضی کانون ها امتیازات درخشانی در سطح کشور بوجود آوردند که جای مباهات و تشکر دارد.

 

 

وی افزود: راور از جمله شهرستان هایی است که از جوانان خلاق، هنرمند، کارآمد و مبتکر برخوردار است و این شعار نیست زیرا آمار نشان می دهد امتیازات بسیار خوبی در سطح استان و کشوری داشتند.

 

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: مسجد یک ظرفیت بی بدیل است و در کنار آن، کانون ها هم از ظرفیت بالایی برخوردار هستند؛ امیدواریم شاهد نسلی بالنده و رشد یافته و فعال در صحنه های مختلف داشته باشیم و این هنر خود را در خدمت اسلام و ارزش های دینی قرار دهیم و از این طریق شکر این عنایت را به جای آوریم.

 

کد خبر 617654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha