خواهر امام رضا (علیه السلام) مسافران نوروزی را به سوی خود فرا می خواند

خبرگزاری شبستان: آستانه مقدسه حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) خواهر امام رضا (علیه السلام) به عنوان شاخص‌ ترین بقعه متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد مسافران و گردشگران نوروزی را به سوی خود می خواند.

خبرگزاری شبستان _  یاسوج: همواره در روزهای پایانی سال خانواده ها مشغول خانه تکانی، نظافت و فراهم کردن لوازم پذیرایی شایسته از میهمانان هستند، این خانه تکانی شامل شهرها برای پذیرایی از مسافران نیز می شود.

 

شهرستان گچساران از برکت حضور حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) هرساله با آغاز تعطیلات نوروزی، یکی از شهرهایی است که در کنار سایر استان ها و شهرهای همجوار بیشترین آمار مسافران نوروزی در این منطقه را به خود اختصاص می دهد.

 

بام نفت ایران با توجه به وجود آستانه مقدسه حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) همواره در روزهای ایام نوروز یکی از شلوغ ترین روزهای خود را سپری می کند، این روزها شهرستان گچساران با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نورزی در حال آماده شدن برای پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

 

از رنگ کردن جدول های هسته مرکزی شهر، آسفالت خیابانها تا زیباسازی فضاهای سبز از جمله کارهایی است که این روزها کارگران شهرداری در گچساران سخت مشغول آن هستند.

 

البته از جمله مشکلاتی که همیشه در این روزها زائران در گچساران با آن مواجه بودند، فقدان مسیر مناسب جاده ای و نیز کمبود مکان های اقامتی در این نقطه از شهر است که این مسئله باعث شده زائران بسیاری اطراف حرم حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) مبادرت به نصب چادر کنند.

 

فرزین بهمنی آزاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: حرم مطهر بی بی حکیمه (سلام الله) با اجرای سه طرح عمرانی، برنامه های فرهنگی و زیرساختی ویژه نوروز آمادگی بهتری نسبت به سال های گذشته برای پذیرایی از زائران دارد.

 

وی عنوان کرد: اجرای طرح کاشی کاری داخل حرم با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار و نصب پنجره های این مکان مقدس با هشت میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق حرم دو طرح عمرانی جدید اجرا شده در این بارگاه نورانی است.

 

بهمنی آزاد، ابراز داشت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز با ساخت مرکز درمانی مجهز به خانه پزشک، تزریقات و آمبولانس از محل بودجه نفت، گام بلندی برای رفاه بهتر حال زائران برداشته است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران، برنامه ریزی لازم برای اسکان، تامین روشنایی، تامین آب، خدمات رسانی بهتر بازارچه حرم، خدمات بهداشتی از امسال نیز همچون سال های گذشته انجام شده است.

 

وی استقرار گروه ‌های پزشکی و آمبولانس در کاکا مبارک (علیه السلام) و بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) و برپایی چادرهای اسکان برای مسافران را از برنامه‌ های پیش ‌بینی ‌شده ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی 96 در این حرم عنوان کرد.

 

بهمنی آزاد، اضافه کرد: نظارت بازرسان تعزیرات بر رقبه های تجاری در حرم بی‌ بی حکیمه (سلام الله علیها)، ایجاد یک باب نانوایی سیار، استقرار قصابی، مستقر شدن تانکر آب‌ رسانی سیار، مرمت منابع ذخیره آب در کاکامبارک و بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها)، لکه‌ گیری و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در راه ‌های منتهی به حرم بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از سایر اقدامات انجام‌ شده برای رفاه زائران است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران، به برگزاری طرح آرامش بهاری و گسترده شدن سفره هفت ‌سین لحظه تحویل سال در حرم بی‌ بی حکیمه (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: تلاش می ‌شود، زائران ضمن بهره ‌گیری از ثمرات سیاحتی و زیارتی، از سرگرمی‌ های فرهنگی هم بهره ‌مند شوند.

 

بهمنی آزاد، با بیان اینکه مردم استان‌ های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس بیشترین زائران داخلی حرم بی‌ بی حکیمه (سلام الله علیها) هستند، ادامه داد: اعزام مبلغ برای پاسخگویی به سوال های مراجعان، مسابقه های فرهنگی و خیمه های نماز از برنامه های امسال در این بقعه نورانی است.

 

 وی با اشاره به در حال اجرا بودن طرح توسعه حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) که به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در حال اجراست، گفت: تکمیل این طرح نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین بودجه و تکمیل تحول چشم گیری در بهبود خدمات رسانی به زائران ایجاد خواهد شد.

 

شایان ذکر است، آستانه مقدسه حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) خواهر امام رضا (علیه السلام) به عنوان چهارمین حرم اهل بیت (علیهم السلام) در ۸۰ کیلومتری جنوب گچساران قرار دارد که سالانه پذیرای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر از سراسر ایران و کشورهای خارجی است.

 

کد خبر 618056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha