نوای «حول حالنا» در صحن حرم هلال بن علی(ع) آران و بیدگل پیچید

خبرگزاری شبستان: مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل با حضور زائران و مجاوران برگزار شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان

مردم آران و بیدگل بر اساس سنتی دیرینه سفره هفت سین عید خود را در صحن اعظم حضرت محمد هلال بن علی(ع) می چینند و در مراسمی با شكوه آخرین لحظه های سال گذشته و اولین لحظه ی سال جدید را در كنار هم با شادی می گذرانند.

استقبال بی نظیر مردم از مراسم تحویل سال نو در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) طی سال های اخیر، این مراسم را به یكی از باشكوه ترین برنامه های تحویل سال نو در سطح استان اصفهان تبدیل كرده است.

 آیین تحویل سال امسال نیز ساعاتی پیش از لحظه تحویل سال با اقامه نماز ظهر و عصر توسط آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل و قرائت قرآن توسط قاری ممتاز کشوری محمد جواد نصیری و قرائت همگانی دعای تحویل سال در فضایی معنوی در حرم هلال بن علی(ع) برگزار شد.

نورافشانی بارگاه حضرت محمد هلال بن علی(ع)، اجرای همخوانی گروه تواشیح هلال منیر، پخش مستقیم پیام رهبر معظم انقلاب در لحظه تحویل سال، دعای توسل و نوروزخوانی مداح اهلبیت (ع) مهدی اخباری از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

همچنین خادمان افتخاری حرم هلال بن علی(ع) نیز با نوای کرنا و طبل در نقاره خانه حرم مطهر، آغاز سال جدید شمسی را به شادی ندا دادند.

جمع زیادی از خانواده شهدا نیز سفره های هفت سین خود را در گلزار شهدا و در جوار قبور مطهر شهیدشان پهن کردند و سال نو را با یاد و خاطره آنان آغاز کردند.

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان، یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و شش کیلومتری شمال کاشان واقع شده است.

کد خبر 618117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha