منطقه ویژه علم و فناوری، گامی در جهت توسعه استان بر اساس علم و فناوری

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به آغاز به کار منطقه ویژه علم و فناوری در استان یزد گفت: منطقه ویژه علم و فناوری، گامی در جهت توسعه استان بر اساس علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز (23 فروردین) در نشست تاسیس اولین منطقه ویزه علم و فناوری کشور در یزد گفت: خوشبختانه امروز شاهد تاسیس اولین منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد به طور رسمی هستیم که در کشور پیشگام است و امیدواریم بتوانیم الگویی برای استان های دیگر در کشور باشیم.

 

وی افزود: با سرمایه 50 میلیارد ریال این سازمان آغاز به کار کرد و کار نیز امروز شروع شده است و در واقع امروز رسمیت یافتن سازمان عامل در چارچوب اساسنامه مصوب است.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: علت انتخاب منطقه ویژه در محور یزد اردکان به این دلیل است که تمامی عناصر تاثیر گذار در زمینه علمی و فناوری در این منطقه است تا بتواند ساماندهی مناسبی برای فعالیت های مستقر در منطقه بوجود آورده و شناسایی کند و همچنین روابط بین آنها را از طریق علمی و فناوری تقویت کند و دستاوردهای بررسی های این سازمان در برنامه توسعه استان مبنا قرار گیرد.

 

میرمحمدی تصریح کرد: گردشگری، سلامت، فناوری، آی سی تی، انرژی خورشیدی و صنعت به عنوان محورهای اصلی فعالیت این سازمان عامل است که امیدواریم به خوبی در این بخش عمل کند.

 

وی ادامه داد: امیدواریم این سازمان بتواند فعالیت های استان را در محور علم و فناوری پیش ببرد و به خوبی بتواند برای پیشرفت استان گام بردارد.

کد خبر 621526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha