خیر اندیشی راهکاری بزرگ برای ارتقای جامعه اسلامی و رفع مشکلات

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت جایگاه خیر اندیشی در جامعه گفت: خیر اندیشی راهکاری بزرگ برای ارتقای جامعه اسلامی و رفع مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز (31 فروردین) در همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان یزد گفت: خیرین مدرسه ساز نه تنها به فکر بهبود شرایط امروز جامعه بلکه برای سازندگی ایرانی سرافراز، آباد و قوی، کمر همت بستند و مراکز آموزشی را ایجاد می کنند تا فرزندان ما در این مراکز پرورش پیدا کرده و سرنوشت ساز در کشور باشند.

 

وی افزود:فضای معنوی حاکم بر استان و آرامش و امید، مشارکت و همکاری جمعی بین طیف های مختلف استان نشان از پویایی استان یزد است.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد:ما از نظر جمعیت خیرین و معتمدین در استان فضای بزرگ و گسترده داریم که جای سپاس از خداوند است که این نعمت را به مردم ما عطا کرده است.

 

میرمحمدی تصریح کرد: کار خیر صرفا در ساخت مدرسه و بیمارستان و مسجد نیست بلکه امور خیر هم جنبه مادی و هم معنوی دارد که بسیاری از افراد در امور ارشادی، همدردی، رفع مشکلات فردی و محلی تلاش دارند که همگی انها باعث ایجاد همبستگی و انسداد مردمی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد:امروز امنیت و آرامش استان ناشی از مشارکت و امور خیر و تلاش هایی است که عزیزان خیر اندیش انجام می دهند و ما نیز باید خیر اندیشی را از نقاط برجسته استان مطرح کنیم زیرا در این راستا در تمامی امور می توانیم پیشرفت و حل مشکلات را داشته باشیم.

 

استاندار یزد گفت:خیر اندیشی اگر در جامعه وجود داشته باشد مشکلات جامعه نیز مرتفع می شود و هر فردی برای حمایت از دیگران نیز اقدام می کند و کمک به دیگران نیز به عنوان ارزش والا شناخته می شود و حسد و کینه  و بدبختی از جامعه دور می شود.

 

میرمحمدی خاطرنشان کرد:زمانی که ما خود را در خیر اندیشی آماده کنیم و به خود نیز آن را تلقین کنیم در واقع جامعه اصلاح می شود و ما نیز در ارتباط با اقدامات خیرین دست آورد فرهنگی و اجتماعی وسیعی پیدا می کنیم که جامعه را از آسیب مصون می دارد.

 

وی افزود: اگر تصمیمات ما بر پایه خیر اندیشی باشد نتایج مثبتی و سازنده ای را در جامعه خواهیم داشت.

 

استاندار یزد بیان کرد: مت تر مکتبی پیروی می کنیم که این موارد در آن به عنوان ارزش های دینی تلقی می شود و باید به خود آمده و به این ارزش ها برگردیم و کارهای بزرگ انجام دهیم.

 

کد خبر 623562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha