آموزش، امری اساسی برای فرهنگ سازی ترافیک در جامعه

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت تدوین طرح جامع در جامعه گفت: آموزش امری اساسی برای فرهنگ سازی ترافیک در جامعه و تدوین طرح جامع ترافیک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد روز گذشته (23 اردیبهشت) در نشست شورای فرهنگ عمومی یزد گفت: امروز فرهنگ سازی در شورای فرهنگ عمومی بسیار مهم و اثر گذار است که در این زمینه دستگاه های مختلف بایستی برنامه داشته باشند.

 

وی افزود: در زمینه ترافیک، رسانه ها نقش اثرگذاری در جامعه دارند که باید با برنامه ریزی های مختلف در این راستا گام های اساسی برای فرهنگ سازی داشته باشند.

 

استاندار یزد تصریح کرد: تدوین طرح جامع ترافیک در جامعه بسیار اثرگذار در جامعه است که میتوان نقص ها را در زمینه ترافیک کاهش داده و نقص ها را برطرف کنیم.

 

میرمحمدی خاطرنشان کرد: رعایت قوانین در جامعه میتواند بسیار اثرگذار در کاهش مشکلات ترافیکی و حوادث در جامعه باشد و معابر و خیابان‌ها، استانداردسازی وسایل نقلیه، ایمنی تجهیزات ماشین و ارائه آموزش به رانندگان نیز می تواند بسیار مهم باشد.

 

وی ادامه داد: با توجه به آمار زیاد موتوز سیکلت ها بایستی فرهنگ سازی در زمینه استفاده از کلاه ایمنی انجام شود تا بسیاری از مشکلات کاهش پیدا کند.

 

استاندار یزد بیان کرد: مشارکت عمومی باید بعد از فرهنگ عمومی انجام شود که اگر این امر انجام شود مشکلات جامعه در زمینه حوادث رانندگی کاهش پیدا کند.

 

میرمحمدی گفت: آموزش نیز باید در زمینه ترافیک جدی گرفته شود و از این طریق میتوانیم ترویج فرهنگ ترافیک را داشته باشیم.

 

وی افزود: راننده، وسیله نقلیه و استانداردهای جاده ای به عنوان سه مولفه اساسی در زمینه فرهنگ سازی است که اکر در این زمینه آموزش های لازم وجود داشته باشد مشکلات کاهش پیدا می کند.

کد خبر 628451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha