سحر و ادعاهای دروغین/فریب شیادان را نخورید

حجت الاسلام و المسلمین عرب، نسبت به فریب ساحران و جادوگران شیاد هشدار داد و تأکید کرد: انتقال اشیاء، تصرف در افکار و خیالات و تصرف در عواطف، تنها کار هایی است که از عهده ساحران و جادوگران بر می آید.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام و المسلین عرب در نشستی با عنوان "شیطان پرستی، سحر و جادو" به سخنرانی پرداخت و درباره مفاهیمی همچون روح و جن گفت: برخی آموزه های روحانی، ماورای فهم بشرند و نیاز به زبان خاص خود دارند.

 

عرب با اشاره به گسترش تصاویر دوروغین از روح، جن و شیطان، ادامه داد: گویا فراموش کرده ایم که روح، جسم نیست و ملائکه و ارواح، مجرد هستند و نمی توان از آن ها عکس گرفت.
وی تصریح کرد: مردم نباید به راحتی فریب شیادان را بخورند و به اسم ورد و جاد و ارتباط با ارواح، بازیچه مطامع شوم آنان شوند.

 

این کارشناس حوزوی با انتقاد شدید از گسترش انرژی درمانی در کشور، اظهار داشت: این که برخی افراد دارای قابلیت های روحی بیشتر هستند، امری قابل قبول است، اما این که با این انرژی ها بتوان بیماران را شفا داد، به هیچ عنوان اثبات نشده است.
وی تأکید کرد: چند وقت پیش فردی به نام محمد علی اکبری با سوءاستفاده از انرژی خدادادی خود، ادعای شفای مریضان را کرد و با استقبال زیادی رو به رو شد که متأسفانه این موضوع نشانه ای بر سادگی و بی اطلاعی مردم ما در این موضوعات است.

 

عرب افزود: با قدرت های روحی می توان درد یک بیمار را برای مدتی کوتاه آرام کرد، اما شفای امراض، یک ادعای دروغین است.
وی در تبیین راه های فریبکارانه مدعیان انرژی درمانی توضیح داد: افرادی مثل علی اکبری با ادعای انرژی درمانی به صورت شخصی، جمعی و حتی از طریق امواج ماهواره ای، هدفی جز فریب مردم و کسب ثروت و قدرت ندارند.

 

این کارشناس امور دینی، مهم ترین عامل فریب مردم را عدم اطلاع درست آنان از موضوعات اینچنینی دانست و گفت: متأسفانه این بحث ها در کشور ما طرح نشده و مورد تحلیل قرار نگرفته است و برای همین، مردم کشور ما آگاهی درستی از ابعاد این موضوع ندارند.
وی ادامه داد: در دهه های 50 و 60، غرب به بررسی این موضوعات پرداخت و نتیجه تحقیقات خودر ا در اختیار مردم قرار داد تا با ابعاد گوناگون این مسأله آشنا باشند و فریب شیادان را نخورند.

 

عرب هشدار داد: فریب شادان را نخورید؛ بیشتر ادعا های مدعیان سحر و جادو و ارتباط با ارواح، توخالی و پوچ است.
وی با اشاره به وجود نیرو های غیبی در عالم گفت: یکی از این نیرو ها، نیرو های طبیعی ناشناخته برای بشر است، که شرط مهم برای پذیرش این نیرو ها، اثبات علمی است.

 

این دانش آموخته حوزوی، نیرو های شیطانی را یکی از نیرو های غیبی عالم معرفی کرد و اذعان داشت: اگر با چیستی و چگونگی این نیرو آشنا باشیم و محدوده آن را بشناسیم، فریب دورغ گویان را نمی خوریم.
وی در تعریف شیاطین گفت: شیاطین، جنیان کافری هستند که برای ارتباط با آن ها باید به بسیاری از گناهان و اعمال پست اقدام نمود.
 

عرب، از سرعت زیاد انتقال جنیان نیز سخن گفت و افزود: با این که جنیان از حیث وجودی در مرتبه ای پایین تر از انسان قرار دارند، اما به دلیل دارا بودن ماده وجودی رقیق تر، سرعت زیادی دارند و محدودیت های انتقال انسانی را ندارند.
وی تنها راه شناخت افراد مرتبط با شیاطین را انجام گناهان کبیره دانست و گفت: از این روست که طبق فتوای همه فقها، آموزش دادن، یاد گرفتن و انجام سحر و جادو در اسلام حرام است.

 

سخنران این نشست با اشاره به مطلب که بیش از نود درصد مدعیان ارتباط با شیاطین، از ترفند های عوام فریبانه بهره می گیرند، اظهار کرد: تنها بخش کمکی از این مدعیان با شیاطین در ارتباط هستند که گرچه دارای ظاهری دینی و شرعی هستند، اما به انجام گناهان کبیره برای ارتباط با شیاطین نیازمندند.
وی تأثیر توهمات و خیالات مردم را در گرم کردن بازار ساحران و رمالان، بسیار مؤثر خواند و افزود: سوءاستفاده از توهمات مردم و بهره گیری از حقه های خبری و رسانه ای، یکی از مهم ترین ابزار ساحران و رمالان برای سوءاستفاده از مردم است.

 

عرب با انتقاد شدید از برخی متدینان تأکید کرد: نباید اعتقادات دینی را بر این امور بنا کرد و از سخنان و داستان ها دروغین برای تقویت دین استفاده نمود؛ زیرا هیچ اعتقادی نمی تواند بر دروغ استوار بماند و به زودی ماهیت دروغین این اتفاقات، ماهیت حقیقی دین را خدشه دار می کند.
وی از محدودیت توانایی ساحران و جادوگران سخن گفت و اضافه کرد: انتقال اشیاء، تصرف در افکار و خیالات و تصرف در عواطف، تنها کار هایی است که از عهده ساحران و جادوگران بر می آید.

 

این کارشناس حوزوی توضیح داد: برای تأیید این قابلیت ها، مستندات روایی و قرآنی نیز وجود دارد، اما فراتر از این امور، هیچ قابلیتی برای ساحران وجود ندارد و نباید فریب آنان را باور کرد.
وی درباره القائات ساحران در انسان ها هشدار داد و گفت: آن ها با تأثیر در عواطف و ذهن خوانی های خود، بسیاری از انسان ها را گمراه می کنند؛ پس نباید ملاک ها و معیار های دین را فراموش کرد.

 

شایان ذکر است، نشست شیطان پرستی، سحر و جادو که شامگاه پنج شنبه در بخش دشمن شناخت نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، با استقبال زیاد علاقه مندان رو به رو همراه بود.
 پایان پیام/

 

کد خبر 62159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha