نظارت مهمترین ابزار ما برای کنترل مواد غذایی و سلامت غذایی مردم

خبرگزاری شبستان: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اهمیت سلامت غذایی در بخش های مختلف جامعه گفت: نظارت مهمترین ابزار ما برای کنترل مواد غذایی و سلامت غذایی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد مصدق، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز ( 30 فروردین) در نشست خبری هفته سلامت در یزد گفت: مسئولان فنی تمام ابزار ما برای سلامت غذایی در بخش های مختلف است تا بتوانیم غذای سالم را در دستان مردم برسانیم.

 

وی افزود: ما جز اولین استان هایی بودیم که تقریبا تمام محصولات ما دارای نشانگر تغذیه ای است و بر اساس تکالیف خود برای سلامت مردم تلاش می کنیم.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: ما باید سالانه ده درصد تولیدی های نمک صنعتی را کاهش دهیم و پس از ان نیز باید کاهش مصرف قند را داشته باشیم که در این زمینه نیز گام هایی برداشته ایم.

 

مصدق تصریح کرد:نظارت در اسیدهای چرب مضر نیز تشدید کرده ایم تا به هدف خود یعنی صفر درصد برسیم که این بر اساس نظارت های استانی بوده است.

 

وی ادامه داد: تمام تلاش ما برای سلامت مردم و کاهش مضرات مواد غذایی است که از طریق نظارت ها سعی داریم تا مشکلات مربوط به این بخش را کاهش دهیم.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: فاصله گرفتن از طبیعت همراه با افسردگی است و با توجه به معضل جهانی بودن آن شعار « بیا با افسردگی صحبت کنیم» را انتخاب کرده ایم.

 

مصدق بیان کرد: در تمامی استان ها صنفی به نام خرازی داریم که آرایشی و بهداشتی جز آن است اما ما در استان یزد به عنوان اولین استان صنف آرایشی و بهداشتی را جدا کرده ایم.

کد خبر 623388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha