ولی فقیه محور وحدت جامعه/ امام معمار نظریه ولایت فقیه است

خبرگزاری شبستان: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ولی فقیه را محور وحدت در جامعه دانست و گفت: امام معمار نظریه ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام که امروز(14 خرداد) در مصلی امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) این شهر برگزار شد، جامعیت را از ویژگی‌های برجسته امام خواند و گفت: این چنین شخصیتی علمی که تبلور آلام یک ملت باشد و مردم او را  آرزوهای خود بدانند سراغ نداریم.

 

این عضو جامعه مدرسین، تبیین کننده بودن ولایت مطلقه فقیه در حوزه تئوریک را از دیگر ویژگی‌های امام راحل برشمرد و افزود: نظریه پردازی در حوزه ولایت فقیه در گذشته هم سابقه داشته اما قدرت امام در پرداخت به موضوع تا به حدی بوده که ایشان معمار ولایت فقیه شده است.

 

وی اذعان داشت: آراستگی به فضائل اخلاقی و تعبد به واجبات و مستحبات از ویژگی‎های مهم امام بود تا جائیکه دیده نشده امام هرگز از خود در موضوعی تعریف کرده باشد.

 

خاتمی، باور کردن قدرت مردم را از دیگر شاخصه‌های امام دانست و یادآور شد: امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) قبل از انقلاب حتی یک روز هم اعتقاد به مبارزه مسلحانه نداشت و معتقد بود باید مردم وارد صحنه مبارزات شوند.

 

وی اعلام کرد: حتی در جریان بنی صدر هم تا زمانی که مردم مخالف با ادامه ریاست جمهوری او نشدند اقدامی علیه خواست مردم انجام نداد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این اعتقاد به مردم در رفتار رهبر معظم انقلاب هم دیده می‌شود، گفت: ایشان در فتنه 88 و برهه‌های مختلف انقلاب از رای و نظر مردم همواره دفاع کرده‌اند.

 

استکبار با هویت نظام مسئله دارد

خاتمی با اشاره به اینکه دفاع از وحدت جامعه از ویژگی‌های مهم امام( رحمه الله تعالی علیه) بود، اظهار داشت: برای استکبار و دولت‌های غربی مهم نیست در ایران چه کسی بر سر کار می‌آید، آنها با هویت نظام مسئله دارند.

 

 وی تاکید کرد:  در شرایطی که ترامپ بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران به منطقه می‌آید و ناتوی عربی علیه ایران شکل می‌دهد درگیری‌های نیروهای انقلاب جز آسیب برای کشور و نظام ثمر دیگری ندارد.

 

این عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: اسلام و ارزش‌های دینی رکن نظام است و طبق آنچه که امام تمام محور حکومت را مکتب معرفی می‌کند، حکومت هم ماموریت دارد در حد توان خود به اجرای دین بپردازد.

 

وی در همین رابطه به موضوع توقف اجرای سند 2030 در کشور اشاره و تصریح کرد: اجرای این سند به دستور رهبر معظم انقلاب متوقف شد و آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی اجرای آن را خطرناک توصیف کردند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به لزوم وحودت در جامعه اشاره کرد و گفت: وحدت نیاز به محور دارد و این محور در جامعه ما رهبر معظم انقلاب، آیت الله سید علی خامنه ای است. حمایت از مواضع ایشان ولایت مداری است و نباید نام آن را تفرقه انگیزی گذاشت.

 

وی مردم را پیروز واقعی انتخابات دانست و گفت: هر رایی که به صندوق انداخته شد یک آری به نظام بود. نه آن کسی که برنده انتخابات شده نباید مغرور باشد و نه آنکسی که رای نیاورده مایوس شود.

 

انتخابات جشن مردم سالاری دینی

خاتمی تاکید کرد: انتخابات جشن مردم سالاری دینی است چرا که پیش ازا نقلاب، انتخابات در کشور ما فرمایشی بود و مردم به عنوان صاحبخانه هیچکاره و آمریکا و انگلیس در آن همه کاره بودند.

 

وی ادامه داد: در تاریخ 38 ساله انقلاب، 35 انتخابات در کشور ما برگزار شده، اتفاق که حتی یک مورد آن در کشورهای عربی منطقه و هم پیمان با آمریکا وجود نداشته است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نباید با بداخلاقی کام مردم از این جشن بزرگ تلخ شود، گفت: در قانون اساسی، شورای نگهبان فصل الخطاب است و تایید انتخابات از سوی این نهاد اکنون وقف کار و تلاش است.

 

 وی اظهار داشت: مسائل بعد از انتخابات با فتنه 88 قابل مقایسه نیست چرا که در فتنه 88 کاندیداهای بازنده، اردو کشی خیابان کرد اما در این دوره از انتخابات کاندیداهایی که رای نیاورد نجیب و محترمانه برخورد کرد.

 

خاتمی خاطرنشان ساخت: وحدت با شعار محقق نمی‌شود بلکه با عمل به وجود می‌آید. نمی شود کسی را افراطی و تندرو خواند و شعار وحدت هم سر داد، از طرفی هم نباید گفت دولتی‌ها دین ندارند و دولتی‌ها هم باید سعه صدر بیشتری داشته باشند.

 

این عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه برای رضای خدا و احیای آرمان شهدا باید اختلافات تمام شود، گفت: انتخابات با حضور 41 میلیون نفر از مردم برگزار و مایه افتخار و مباهات انقلاب شده است.

کد خبر 633434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha