هیئت رئیسه ازراهپیمایی نمایندگان درمحکومیت هتک حرمت عاشورا ممانعت می کرد

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی ضمن خبر از همایش بزرگداشت 9 دی توسط فراکسیون متبوعش، گفت: روز 7 دی از شخصیت‌هایی که در خلق حماسه 9 دی حضور مؤثر داشتند در مجلس شورای اسلامی تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حمید رسایی، سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه 9 دی از ایام‌الله‌ها به حساب می‌آید و مقام معظم رهبری بر پاسداشت این روز تأکید داشتند؛ لذا فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خود را ملزم می‌داند که برنامه‌ خاصی برای این روز داشته باشد.

وی اظهار کرد: قرار است که روز 7 دی از شخصیت‌هایی که در خلق روز 9 دی حضور مؤثر داشته‌اند در جلسه‌ای و به همت فراکسیون انقلاب اسلامی در کمیسیون تلفیق مجلس تجلیل شود.

حجت‌الاسلام رسایی تصریح کرد: یکی از شخصیت‌های برجسته کشور برای سخنرانی و تقدیم لوح تقدیر به شخصیت‌هایی که در خلق 9 دی تأثیر داشته‌اند، در این برنامه حضور خواهد داشت و این فرد یکی از عمارهای مقام معظم رهبری است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سایر فراکسیون‌ها نیز در این رابطه برنامه داشته باشند، یادآور شد: دلیل اینکه ما در روز 7 دی برنامه داریم این است که روز 9 دی مصادف با پنج‌شنبه است.

حجت‌الاسلام رسایی ادامه داد: در روز 7 دی سال گذشته و بعد از حادثه عاشورا و قبل از اینکه راهپیمایی 9 دی آغاز شود نمایندگان عضو فراکسیون انقلاب اسلامی شروع به راهپیمایی در صحن علنی مجلس کردند، چون در ابتدا هیئت‌ رییسه مجلس اجازه راهپیمایی در خارج از مجلس را به ما نداد.

وی بیان کرد: بعد از راهپیمایی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی در صحن مجلس تمامی نمایندگان به راهپیمایی پیوستند و بعد هیئت‌رییسه نیز به جمع راهپیمایان پیوست و راهپیمایی به خیابان نیز کشیده شد و هیئت‌رییسه نیز شرکت کردند.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: اسامی کسانی که قرار است از آنها در جلسه 7 دی تجلیل شود بعدا اعلام خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 6418

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha