قناعت ورزی از نشانه‌های حیات انسانی است

خبرگزاری شبستان:استاد اخلاق حیات انسانی را در گرو قناعت ورزی بیان کرد و گفت: انسان قانع هرگز از موضع ایمان و اخلاص تخطی نکرده و شاکر مقدرات الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله علی جاودان استاد اخلاق، چهارشنبه شب در جلسه درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: امام شناسی از مباحث مهم در کسب کمال انسانی است.

وی افزود: مباحث اخلاقی تلنگری برای هدایت انسان و امام شناسی سدی محکم در برابر وسوسه‌های شیطانی است بر همین اساس امام شناسی از مباحث بسیار مهم در هدایت بشر محسوب می‌شود.

استاد اخلاق رسیدن به حیات انسانی را بسیار ارزشمند دانست و بیان داشت: حیات انسانی به صورت ذاتی در سرشت انسان‌ها وجود ندارد بلکه انسان در طول حیات دنیوی می‌تواند آن را کسب کند اما متاسفانه برخی از بدو تولد که وارد حیات حیوانی می‌شوند تا هنگام مرگ در همان حیات باقی می‌مانند.

آیت‌الله جاودان تفکر را از لوازم رسیدن به حیات انسانی بیان کرد و اظهار داشت: بر اساس آیات الهی زنان و مردان به طور مساوی می‌توانند از حیات انسانی بهره ببرند و کسب کنند و هیچ یک در این زمینه نسبت به دیگری برتری ندارد.

وی ادامه داد: عمل صالح با اعتقاد به قیامت و تفکر درباره اعمال انجام می‌پذیرد خداوند به انسان‌هایی که عمل صالح انجام می‌دهند حیات طیبه عطا می‌کند تا به حیات انسانی نائل شوند.

استاد اخلاق حیات انسانی را در گرو قناعت ورزی بیان کرد و گفت: انسان اگر به نعمات و مقدرات الهی قانع و راضی باشد هرگز از موضع ایمان و اخلاص تخطی نکرده و شاکر مقدرات الهی می‌شود.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه رذائل اخلاقی ثمره شرک انسان به خداوند متعال است، عنوان کرد: صفات و رفتارهای ناپسند ریشه در شرک دارد و عمل صالح نابود کننده شرک درونی و بیرونی انسان است.

 

 

کد خبر 649443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha