مسئولان کار مردم را با مدیریت جهادی راه بیاندازند / کاغذبازی های اضافه از فعالیت های ادارات کنار گذاشته شود

خبرگزاری شبستان:امام جمعه یزد با بیان اینکه مسئولان کار مردم را با مدیریت جهادی راه بیاندازند، گفت: کاغذبازی های اضافه از فعالیت های ادارات کنار گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز(3 شهریور) در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به مناسبت های ماهی که در پیش رو داریم، اظهار داشت: در این ماه مبارک روز عرفه، عید قربان و عید غدیر خم وجود دارد که مناسبت های بسیار ارزشمندی است.

وی با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم از موهبت ها و ارزشهای ماه ذی الحجه بهره گیری کنیم، گفت: امام سجاد علیه السلام دعاها و مناجاتهای زیادی در موضوعات مختلف دارد که زمینه ساز هدایت کردن انسانها به سمت قرب الهی است.

ناصری یزدی یکی از مناجاتهای معروف 15 گانه امام سجاد علیه السلام را مناجات محبین دانست و خاطرنشان کرد: در این مناجات، مسائلی مورد بحث قرار می گیرد که در ارتباط با حب خدا و دوست داشتن خدا و محبت و علاقه و عشقی است که انسان باید با پروردگار خودش داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: چیزی که ما باید داشته باشیم و سرشت و فطرت ما هم بر اساس همین موضوع ساخته شده، معرفت الله و شناخت خداوند متعال است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: آن کسی که خالق و رازق و رب ماست و تربیت، رشد و کمال ما دست اوست، پروردگار متعال است و تنها کسی که می تواند زمینه رشد ما را فراهم کند و آفات و بلایا را از انسانها دور کند پروردگار متعال است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کسی نمی تواند بدون ارائه پروردگار دخل و تصرفی در نعمت های الهی کند، بیان کرد: یکی از راه هایی که ما را به خداوندمی رساند، شناخت خداست و شناخت هم سبب مودت و شناخت انسانها می شود.

ناصری یزدی شناخت به خدا را موضوع با ارزشی دانست و گفت: اگر کسی عشق و محبت به خدا داشته باشد و روح و قلبش را به خداوند متعال بسپارد، پروردگار هم به صورت مضاعف به وی عنایت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: متاسفانه ما انسانها به جای اینکه به خداوند متعال عشق و علاقه و محبت داشته باشیم به موضوعات انسانی دل می بندیم و به مسائل دنیایی و فانی روی می آوریم که همین موارد هم زمینه سقوط انسان را فراهم می کند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه انسان باید در همه حال به یاد خداوند باشد، خاطرنشان کرد: غفلت انسان از خداوند و دلبستن به مادیات و پول و مال و ریاست سبب می شود که انسان از خداوند متعال غافل شود و نتواند به قرب الهی دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: دعاهای امام سجاد علیه السلام در واقع راه کار و نقشه راه برای دور شدن انسان از مسائلی است که سبب غفلت انسان از واقعیت ها و ارزش های الهی می شود و زمینه هدایت انسان به سمت قرب الهی را فراهم می نماید.

ناصری یزدی ادامه داد: امام سجاد علیه السلام در مناجات محبین از خداوند سه موضوع را طلب می کند که نخستین این موارد محبت الهی است چرا که اگر انسان محبت و حب الهی را داشته باشد راه نمایی می شود و عشق خداوند به انسان این اجازه را نمی دهد که عشق های پوچ و فانی در وجود وی ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به دعای عرفه اشاره کرد و گفت: امام حسین علیه السلام در این دعا می فرماید که خدایا تو آن کسی هستی که غیر از خودت را از دل دوستانت بیرون کردی، افرادی که دوست دار خدا هستند غیر از او را دوست ندارند.

امام جمعه یزد ادامه داد: دوست داشتن اولیای الهی و دوست داشتن اعمالی که سبب دستیابی به قرب الهی می شود را دو موضوع دیگری دانست که امام سجاد(ع) در این دعا از خداوند طلب می کند.

وی به شهادت شهید حججی اشاره کرد و ادامه داد: این شهید در صحبت هایش بیان کرده که دوست دارم فدای دین خدا شوم و در راه خداوند به شهادت برسم، وی به زن و فرزندش هم چنین چیزی را بیان می کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: برخی انسانها متاسفانه دوست دارند که خلاف دستور خداوند عمل کنند و به سمت معصیت حرکت کنند، این علاقه هر روز انسان را از خداوند دور می کند و زمینه به جهنم افتادن افراد را فراهم می نماید.

کد خبر 651227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha