چگونه می توانیم محبت اهل بیت علیهم السلام را درون خود ایجاد کنیم؟

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ما وظیفه داریم رفتار، سنت، ارزش های دینی، اسلامی و حرکت های پیامبر و ائمه اطهار (علیهم السلام) را به عنوان الگوی خود در نظر داشته باشیم.

فتاح محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: تمسک، توسل به اهل بیت (علیهم السلام) و توجه به معارف الهی بستری برای هدایت انسانها محسوب می شود.

 

محمدی با بیان اینکه باید با الگوبرداری از اهل بیت (علیهم السلام) و کرامات آنها با توطئه های دشمنان مقابله کرد، اظهار کرد: عمل به فرامین ائمه و بزرگان دین سعادت دنیوی و اخروی بشر را تضمین خواهد کرد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه اهل بیت (علیهم السلام) معیار حق و باطل هستند، یادآور شد: توسل و تمسک به ائمه به ویژه امام رضا (علیه السلام) جامعه اسلامی را در برابر حوادث روزگار بیمه می کند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، به آیه 23 سوره شوری مبنی بر « قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى» اشاره و ادامه داد: پذیرش امر امامت و ولایت مهم ترین پاداش و توقعی است که خدا و پیامبر گرامی اسلام از ما انتظار دارد.

 

محمدی به حدیث معروف سلسله الذهب امام هشتم شیعیان اشاره و عنوان کرد: امام رضا (علیه السلام)  می فرمایند: «کلمه لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی» کلمه « لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ » حصار محکم من است هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده است.

 

وی با بیان اینکه ما چگونه می توانیم محبت اهل بیت علیهم السلام را درون خود ایجاد کنیم؟ ابراز داشت: تمام مواردی که وجود دارد، تجلی ابراز محبت و عشق به اهل بیت (علیهم السلام) است؛ تا جایی که پیامبر گرامی اسلام می فرماید: «اگر می خواهید خداوند شما را دوست داشته باشد، از من تبعیت کنید».

 

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد الگوسازی را یکی از مواردی دانست که می توان به عنوان راه های محبت اهل بیت (علیهم السلام) برای خود به حساب آورد و ادامه داد: ما باید رفتار، سنت، ارزش های دینی، اسلامی و حرکت های پیامبر و ائمه اطهار (علیهم السلام) را به عنوان الگوی خود قرار دهیم.

 

وی تعظیم و تکریم اهل بیت (علیهم السلام) را از مهم ترین موضوعاتی دانست که می توان مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه ها و فعالیت های گوناگون به خصوص جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) یکی از راه های عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت است.

 

محمدی از عنایت ویژه اهل بیت (علیهم السلام) به عنوان یکی دیگر از موارد ایجاد محبت آنها در افراد جامعه سخن به میان آورد و اذعان کرد: اگر در زندگی فضیلتی شکل می گیرد و سلامتی به وجود می آید، دعا می کنیم، توسل و تمسک جسته و آثار و پیامد آن را می بینیم، براساس یادآوری و عنایت اهل بیت (علیهم السلام) است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ائمه اطهار (علیهم السلام) را میزان عمل در قیامت خواند و اظهار داشت.: این حق بزرگی است که ائمه بر گردن ما دارند.

 

وی با بیان اینکه بیان جایگاه اهل بیت (علیهم السلام) از دیگر موارد ایجاد محبت اهل بیت است، اضافه کرد: با توجه به اینکه اهل بیت (علیهم السلام) واسطه فیض الهی هستند، لذا می توان در موارد مختلف آنها را به عنوان شفیع خود در روز قیامت قرار داد.

 

محمدی با بیان اینکه انسان معمولا در شرایط نیاز متوسل می شود، خاطرنشان کرد: وقتی انسان مطالبه ای داشته و احساس نیاز می کند، به ائمه اطهار (علیهم السلام) متوسل می شود و ائمه از عزت و آبروی خود واسطه قرار می گیرند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تمسک به اهل بیت (علیهم السلام) را مهم ترین موضوع برای ابراز محبت دانست و عنوان کرد: باید رفتار، اعمال و گفتار ما مبتنی بر رفتار و گفتار این بزرگواران قرار گیرد.

کد خبر 651288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha