لزوم توجه به ظرفیت‌های حوزه سلامت و توانایی سینماگران/ مراقبت از رویکرد اصلی جشنواره

خبرگزاری شبستان: حیدریان گفت: آشنایی با ظرفیت های حوزه سلامت و توانایی سینماگران و استخراج نیازهای موجود حوزه سلامت از جمله رویکردهایی است که باید مورد توجه سیاستگذاران جشنواره سلامت قرار گیرد.

«محمدمهدی حیدریان» رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به پرسش خبرنگار سینمایی شبستان درباره لزوم برگزاری جشنواره فیلم سلامت در ترغیب فیلمسازان برای ساخت آثاری با محوریت ترویج سلامت در کشور و اینکه در این جشنواره تعداد اندکی آثار با این ویژگی حضور داشتند، اظهار کرد: متاسفانه من فیلم‌های حاضر در جشنواره را ندیدم اما طبق گزارشی که از مدیران جشنواره گرفتم امسال با افزایش کمّی و کیفی آثار نسبت به سال گذشته روبرو بودیم. جشنواره فیلم سلامت، جشنواره جوانی است و به نظرم مهم این است که ما از رویکرد اصلی یک جشنواره تخصصی مراقبت کنیم که مخاطبش کل جامعه است.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که رویکرد جشنواره از مسیر اصلی خود منحرف نشود، گفت: در این مسیر، باید به فیلمسازان یادآوری کنیم که این جشنواره قرار است در طول سال امکاناتی را فراهم کند که به مسائل، ضرورت ها و نیازهای بهداشتی و سلامت مردم پرداخته شود و در آثار آنها نمود یابد. همچنین باید به سیاستگذاران و مدیران جشنواره یادآوری کنیم که شما با درک به اینکه یک نقص وجود دارد، باید حداکثر بهره را از آثاری با رویکرد مورد نظرتان بگیرید. آشنایی با ظرفیت های حوزه سلامت و توانایی سینماگران و استخراج نیازهای موجود حوزه سلامت از جمله رویکردهایی است که باید مورد توجه سیاستگذاران جشنواره سلامت قرار گیرد.

 

حیدریان با بیان اینکه توجه به این رویکردها در جشنواره فیلم سلامت زمان‌بر است، تاکید کرد: به نظرم جشنواره فیلم سلامت حرکت خوبی را شروع کرده‌ و هنوز در ابتدای راه است.

 

رئیس سازمان سینمایی در پایان برای بهبود و تسریع این روند پیشنهاد داد: تحقق این روند نیازمند ارزیابی‌های دقیق اهالی رسانه از جشنواره فیلم سلامت است که هر چه زودتر به مقصود اصلی دست یابیم.

کد خبر 652030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha