امام حسین(ع) سمبل عدالتخواهی در جهان/ مداحان پیام اسلام و انقلاب را منعکس کنند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امام حسین(علیه السلام) سمبل عدالتخواهی و مبارزه با ظلم در جهان است، گفت: کربلا یک جریان عدل در مقابل ظلم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (2 مهر) در دیدار جمعی از مداحان و مسئولان هیات های مذهبی استان با اشاره به اینکه محرم یک فرصت گران بهایی است که خداوند را بابت توفیق درک آن باید شاکر باشیم، اظهار داشت: جایگاه امام حسین(علیه السلام) یک جایگاه استثنائی و منحصر به فرد است.

 

وی با بیان اینکه همه عدالتخواهان عالم پیرو هر آیینی که هستند، حتی غیر مسلمانان هم برای این امام بزرگوار احترام و جایگاه ویژه قائل هستند، گفت: در همین ایران می بینیم که ارمنی ها، مسیحی ها و زرتشتی ها برای امام حسین (علیه السلام) خیرات می دهند و در مراسم عزاداری شرکت می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام حسین (علیه السلام) یک جریان عدل در برابر ظلم و ظالمان است، افزود: عزاداری محرم با سکولار سازگاری ندارد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه کربلا یک جریان عدالتخواهی در برابر ستمگری است، ادامه داد: امروز هم در سطح بین الملل، اربعین به عنوان سمبل عدالتخواهی در مقابل ستمگران جهان مطرح است و می بینیم که همه سالانه میلیون ها انسان از سراسر جهان در این راهیپمایی بزرگ شرکت می کنند و این جریان امروز زنده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مداحان از تک تک لحظات عزاداری استفاده کنند و برنامه ریزی داشته باشند، گفت: باید برنامه هیات ها به گونه ای تنظیم شود که مردم از همه برنامه ها استفاده کافی را ببرند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مداحان در اشعار خود پیام اسلام و انقلاب را منعکس کنند، افزود: پیام اسلام و انقلاب ایستادگی در برابر ظلم و ظالم و عدالت خواهی است.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه مسئولان هیات های مذهبی مراقب باشند که برخی وسائل مانند طبل و صدای بلندگوها مردم به خصوص مسن ترها را آزاد ندهد، اظهارداشت: چرا باید برخی ها به اسم امام حسین(علیه السلام) کار مضر انجام دهند، لذا روی این موارد بسیار دقت شود.

 

 

کد خبر 657880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha