اقامه نماز ظهر عاشورا در شهرستان های ۱۳ گانه هرمزگان/شعار ها باید در عاشورا به شعور تبدیل شود

خبرگزاری شبستان: مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان با اشاره به برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا در شهرستان های ۱۳ گانه این استان، گفت: نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله نعیم آبادی در بندرعباس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن فروزان نژاد در نشست خبری مودت و محبت اهل بیت(ع) به ویژه ذکر مصائب اباعبدالله الحسین(ع) را از برترین مصادیق رزق و روزی دانست و با اشاره به سخن امام راحل(ره) که فرمودند: «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار داشت:  ترویج دین یکی از ویژگی های محرم است.

 

وی از محرم به عنوان فرصتی برای ترویج فرایضی دینی که در راس همه آنها امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد، یاد کرد و افزود: احیا و نشر فرهنگ انسان ساز نماز عالی ترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است که اگر احیا شود همه معروف های دیگر نیز احیا خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین فروزان نژاد با یادآوری اینکه سالار شهیدان هدف از قیام عاشورایی خویش را امر به معروف و نهی از منکر و احیا دین جدشان اعلام فرمودند، عنوان کرد: امام حسین(ع) قیام کرد تا آمر و ناهی در جامعه تربیت شود.

 

تشریح درس های نماز ظهر عاشورا

 

وی با تاکید بر اینکه عزاداران و هیات های مذهبی باید اهداف اباعبدالله الحسین(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند، به تشریح درس ها و پیام های نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) پرداخت و بیان کرد: آن حضرت در روز عاشورا جایگاه واقعی نماز را به صورت عملی تبیین کرد.

 

مشاور استاندار هرمزگان در امر اقامه نماز با ذکر این نکته که بر اساس نص صریح قرآن، هدف از خلقت بشر عبادت و پرستش خداوند است، خاطرنشان کرد: نخستین درس نماز ظهر عاشورا بیان این جایگاه با عظمت نماز است.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در اوج سختی و در بهبوهه پیکار و کار و زار با دشمن در اول وقت به نماز می ایستد تا به مسلمانان یادآور شود که نباید هیچ چیزی مانع اقامه نماز اول وقت باشد.

 

فروزان نژاد با اشاره به اینکه سرور و سالار شهیدان در روز عاشورا از دشمن طلب آب نکرد اما در وقت اذان مهلت خواست تا نماز اقامه کند اما دشمن نپذیرفت و هنگام نماز به عدد حرف های نماز دشمن تیر به سمت امام شلیک کرد و این بیانگر اهمیت و جایگاه نماز است.

 

دعا و عبادت مهمترین سلاح در برابر دشمن است

 

وی اوج اخلاص امام حسین(ع) در روز عاشورا را هنگام اقامه نماز ظهر ذکر کرد و گفت: عزاداران حسینی باید به تبعیت از مولایشان هنگام اذان دست از عزاداری بردارند و در صفوف به هم پیوسته نماز جماعت ظهر عاشورا شرکت کنند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با اذعان به اینکه امام حسین(ع) با اقامه نماز ظهر عاشورا ثابت کرد که مهمترین سلاح در برابر استکبار پناه بردن به دعا و عبادت است، تصریح کرد: لشکری که به دعا و عبادت مسلح شود از هیچ دشمنی هراس نخواهد داشت.

 

نقطه کمال حرکت امام حسین(ع) نماز ظهر عاشوراست

 

وی، در همه حال به یاد خدا بودن، اهمیت دادن به مقدسات ازجمله انجام فرایض دینی مذهبی، غیرت دینی، امانتداری و اخلاص را از دیگر درس های عاشورا برشمرد و افزود: نقطه کمال حرکت امام حسین(ع)، اقامه نماز عاشورا در زیر باران تیرهای زهرآگین دشمن بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین فروزان نژاد یادآور شد: امام(ع) ظهر عاشورا در میدان کار زار به نماز ایستاد تا مغلطه دشمن که می گفتند حضرت از دین خارج شده را از بین ببرد.

 

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری نماز جماعت ظهر غاشورا در شهرستان های 13 گانه استان هرمزگان اندیشیده شده است، بر ورود رسانه ها در هدایت عزاداران در نماز جماعت ظهر عاشورا تاکید کرد و افزود: هیات های مذهبی در وقت اذان هر کجای خیابان ها که هستند باید دست از عزاداری بکشند و همانجا به نماز بایستند.

 

شعار ها باید در عاشورا به شعور تبدیل شود

 

مشاور استاندار هرمزگان از عزاداری و ابراز احساسات به عنوان شور و اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا به مثابه شعور نام برد و تاکید کرد: شعارها باید در عاشورا به شعور تبدیل شود تا فرایض دینی در جامعه احیا و آسیب های اجتماعی ریشه کن گردد.

 

فروزان نژاد با تاکید بر اینکه نماز ظهر عاشورا دشمنان را به هراس می اندازد، بیان کرد: نماز ظهر عاشورا در بندرعباس به امامت آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در چهارراه مطهری و خیابان های منتهی به مسجد جامع(مصلی قدس) اقامه می شود.

 

برگزاری مسابقه عکس نماز ظهر عاشورا

 

وی همچنین از برگزاری مسابقه عکس نماز ظهر عاشورا خبر داد و با یادآوری اینکه علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقه عدد 7 را به شماره 1000017 ارسال و اپلیکشن دریافتی را بر روی گوشی خود نصب و عکس های خود را ارسال کنند، اضافه کرد: به عکس هایی که بیشترین آمار بازدید کننده داشته باشد کمک هزینه سفر به مشهد مقدس پرداخت می شود.

 

 

کد خبر 658191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha