کاروان راهیان عاشورا به زیارت امام رضا می‌ رود

خبرگزاری شبستان: بیست و چهارمین کاروان زیارتی و فرهنگی راهیان عاشورا همزمان با ایام عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) راهی مشهدالرضا خواهد شد.

حمید باقرپور، مسؤول اجرایی مجمع ایثارگران راهیان عاشورای تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان این‌که امسال بیست و چهارمین کاروان زیارتی و فرهنگی هیأت راهی مشهدالرضا خواهد شد، اظهار داشت: چهارشنبه هفته جاری 350 نفر از اعضای مجمع ایثارگران راهیان عاشورا جهت عزاداری در جوار بارگاه حضرت ثامن الحجج، راهی مشهد مقدس می شوند.
وی ادامه داد: این کاروان از پدران شهدا، یادگاران دفاع مقدس، ایثارگران، آزادگان، جوانان بسیجی و متدین و برخی از اعضای پایگاه های مساجد است که به منظور ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل جوان، حفظ وحدت میان اقشار مختلف مردم و تبیین ارزش های دینی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در این سفر معنوی حضور دارند.
باقرپور با بیان این‌که کاروان زیارتی و فرهنگی راهیان عاشورا نوعی اعلام وفاداری مجدد مردم آذربایجان نسبت به انقلاب اسلامی، شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تعدادی از اعضای کاروان به وسیله قطار، عده‌ای به صورت هوایی و برخی با وسائط نقلیه شخصی عازم مشهد مقدس می شوند.
مسؤول اجرایی مجمع ایثارگران راهیان عاشورای تبریز افزود: اعضای این کاروان طی مدت 5 روز اقامت در کنار بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از سخنرانی روحانیان و اساتید برجسته حوزه علمیه آذربایجان از جمله  آیت الله آل هاشم و حجت الاسلام والمسلمین آقازاده بهره مند خواهند شد.
وی با بیان این‌که مجمع ایثارگران راهیان عاشورای تبریز همه ساله در ایام محرم شکوه عزاداری و سوگواری مردم آذربایجان در مشهدالرضا را به نمایش می گذارند، تصریح کرد: برپایی جلسات سخنرانی معرفتی، عزاداری در حرم مطهر، برپایی دستجات شاه‌حسین‌گویا در خیابان‌های منتهی به بارگاه قدسی حضرت ثامن و شرکت در برنامه های بصیرتی از دیگر برنامه های کاروان است.

کد خبر 658279

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha