نماز راهکاری برای مقابله با بحران‌ها و دشواری‌های زندگی

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نماز ستون دین است، گفت: نماز موجب آرامش روح و روان انسان در مواجهه با بحران‌ها‌ می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، دوشنبه شب سوم مهر ماه در مراسم سوگواری شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهدا(ع) به همت هیات ثارالله در مسجد الهادی(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا به چهار مطلب مهم اقامه نماز، تلاوت قرآن، دعا و استغفار اشاره می‌کنند تا انسان قادر به مدیریت بحران‌ها در زندگی باشد.

وی با تاکید براینکه نماز ستون دین است، اظهار داشت: شفاعت ائمه اطهار(ع) شامل کسانی که نماز را سبک می‌شمارند نمی‌شود و به فرموده پیامبراکرم(ص) 16 عقوبت دنیوی و اخروی متوجه کسانی که نماز را سبک می‌شمارند، می‌شود.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به آثار و عقوبت دنیوی سبک شمردن نماز، ابراز کرد: کسانی که به نمازشان بی توجه هستند و گاهی هم این فریضه الهی را ترک می‌کنند باید بدانند که عمرشان بی برکت خواهد شد.

استاد حوزه علمیه بی برکت شدن رزق را از دیگر آثار سبک شمردن نماز دانست و گفت: گاهی برخی کاهل نمازان ثروت و اموال فراوانی دارند درحالی که مالشان فاقد برکت است همچنین بی توجهی به اقامه نماز نور را از چهره انسان می‌گیرد.

وی ادامه داد: کسانی که نماز را سبک می‌شمارند و این فریضه الهی را ترک می‌کنند هر عمل خیری که از آنان سر بزند مورد پذیرش خداوند متعال نخواهد بود.

این خطیب مشهور در ادامه عنوان کرد: کاهل نمازان نه تنها دعایش اجابت نمی‌شود بلکه دعای دیگران نیز در حق آنان مستجاب نمی‌شود. گاهی ما می‌بینیم والدین در حق اولادشان دعا می‌کنند ولی مستجاب نمی‌شود یکی از دلایل اجابت نشدن دعا سبک شمردن نماز است.

حجت الاسلام مومنی در پایان با بیان اینکه نماز نابود کننده استرس و اضطراب است، خاطر نشان کرد: آرامش پاداش اقامه کنندگان نماز است.

 

کد خبر 658327

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha