راز دیدار امام حسین (علیه السلام) خواندن مداوم زیارت عاشوراست

خبرگزاری شبستان: مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد راز دیدار امام حسین (علیه السلام) را خواندن مداوم زیارت عاشورا عنوان کرد و گفت: خواندن این زیارت علاوه بر آثار دنیوی، آثار اخروی نیز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، ستار هدایت خواه، مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته ( 6 مهر ) در نشست زیارت عاشورا، منشور زندگی که در مصلی امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) یاسوج برگزار شد، گفت: زیارت عاشورا به عنوان منشور زندگی شیعه در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی کاربرد دارد.

 

وی اظهار داشت: برای شیعه ماندن باید این زیارت نامه به عنوان دستور العمل و مرام نامه هر روز خوانده شود.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد یکی از فواید زیارت عاشورا را رفع گرفتاری و بلاها، مشکلات و برآورده شدن حاجات و بهره گیری اخروی دانست.

 

هدایت خواه راز دیدار امام حسین (علیه السلام) را خواندن مداوم زیارت عاشورا عنوان کرد و ادامه داد: خواندن این زیارت علاوه بر آثار دنیوی، آثار اخروی نیز دارد.

 

وی بر خواندن زیارت عاشورا به صورت دسته جمعی تاکید و ابراز داشت: خواندن دسته جمعی زیارت انسان را مورد توجه خداوند و امام حسین (علیه السلام) قرار می دهد.

 

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد مبنای حرکت شیعه در جامعه را محبت، ابراز تواضع و تسلیم در برابر ولی خدا دانست و اضافه کرد: همه اینها پیام های سلام در زیارت عاشورا است.

 

هدایت خواه با بیان اینکه سلام در زیارت عاشورا به مسئله تربیت و نقش خانواده توجه دارد، خاطرنشان کرد: سلام ما را به سیر تاریخی رجوع می دهد که پرچم داران حق را شناخته و به آنها مراجعه کنیم.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد امیر المومنین را لقب مخصوص امام علی (علیه السلام) دانست و اذعان کرد: همه ائمه بر این موضوع تاکید دارند که فقط امام علی (علیه السلام) امیر المومنین است.

 

وی یادآور شد: کلمه امیر از واژه میر است که از طعام گرفته شده، زیرا همه مومنان از طعام معنوی و علم امام علی (علیه السلام) بهره می برند.

 

هدایت خواه با بیان اینکه به غیر از امام علی (علیه السلام) کسی وحی پیامبر نیست، عنوان کرد: در موارد متعدد پیامبر ایشان را به عنوان وصی معرفی می کند.

 

مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین و سیدالاوصیا از آدم تا خاتم را امام علی (علیه السلام) دانست و تاکید کرد: برای امام حسین (علیه السلام) افتخار است که جد او اشرف انبیا، پدرش سیدالوصیین و مادرش سیده النساء العالمین است؛ یعنی از لحاظ علمی، عملی و کمال افتخاری برای شیعه محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه فاطمه (سلام الله علیها) از هر نوع پلیدی پاک بوده و زهراست چون مثل نور و ستاره ای برای عالم می در خشد، گفت: نور وجود فاطمه زهرا (سلام الله علیها) قیامت را روشن می کند.

 

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) سرور زنان عالم و امام حسین (علیه السلام) محصول این افراد است.

کد خبر 659097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha