حضور گردشگران بیش از ۲۸ کشور در عزاداری محرم در استان یزد

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به حضور گردشگران خارجی در مراسم عزاداری ایام محرم در استان یزد گفت: گردشگران بیش از ۲۱ کشور در عزاداری محرم در استان یزد حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد روز گذشته ( 10 مهر) در مراسم تجلیل از خادمان حسینی با حضور امام جمعه یزد گفت: امروز ما در عزاداری های استان یزد شاهد کیفیت و نظم هستیم که این نظام هر سال نسبت به گذشته بهتر می شود.

 

وی افزود: ما امروز شاهد حضور گردشگران کشورهای مختلف جهان در مراسم های عزاداری استان یزد هستیم که نشان از سالم بودن عزاداری و گسترش روز افزون این عزاداری هاست.

 

استاندار یزد گفت: امسال بیش از 200 گردشگر از 28 ملیت در عزاداری های استان یزد شرکت کردند که این ها می توانند سفیرانی برای ترویج فرهنگ عاشورا و عزاداری سالار شهیدان باشند.

 

میرمحمدی گفت: امروز با وجود گروه هایی مانند داعش به نوعی اسلام را بر اساس خشونت معرفی می کنند اما ما باید قیام حسینی را به جهانیان معرفی و بیان کنیم که هیچ ظلمی باقی نخواهد ماند و از بین می رود.

 

وی گفت: مسئولان بخش های مختلف باید با برنامه ریزی زمینه را برای حضور جوانان در مساجد و هیات فراهم کنند و جذب حداکثری داشته باشند.

کد خبر 659510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha