آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی سه اصل اساسی برای پدافند غیر عامل در جامعه

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به اهمیت وجود پدافند غیر عامل در سطح جامعه گفت: آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی سه اصل اساسی برای پدافند غیر عامل در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد علی طالبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد امروز (18 مهر) در نشست هفته پدافند غیر عامل استان یزد در استانداری یزد گفت: امروز فرهنگ سازی و آموزش به عنوان یکی از جایگاه های مهم در زمینه پدافند غیر عامل است که دستگاه های مختلف میتوانند در این زمینه گام های موثری بردارند.

 

وی افزود: امروز باید جایگاه پدافند غیر عامل را در سطح جامعه تبیین کنیم زیرا با توجه به شرایط فعلی توجه به آن می تواند در مواقع حساس کمک زیادی به ما کند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد خاطرنشان کرد: امروز مسئولان کشوری  تاکید بر جایگاه پدافند غیر عامل دارند و ما نیز باید با برنامه ریزی و شرکت فعال بخش خصوصی آن را در جامعه تقویت کنیم.

 

طالبی تصریح کرد: آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه پدافند غیر عامل به عنوان سه اصل اساسی است که دستگاه های مختلف باید با همکاری امور زیربنایی مربوط به آن را تقویت کنند.

 

وی گفت: برگزاری رزمایش های عملیاتی و دور میزی با توجه به اینکه ما شرایط حقیقی برای روبرویی با تهدیدات را نداریم، می تواند به کسب آمادگی بیشتر دستگاه ها و شناسایی تهدیدها در استان کمک قابل توجه ای کند و به نوعی این مانورها بسیار مهم برای ما هستند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد ادامه داد: از ششم تا 12 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیر عامل است که دستگاه ها باید با حضوری پررنگ فعالیت خود را در قبال آن داشته باشند و نمود پیدا کند.

کد خبر 661296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha