استفاده از سیستم های الکترونیکی راهکاری برای توسعه پدافند غیر عامل

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت توسعه آموزش گفت: استفاده از سیستم های الکترونیکی راهکاری برای توسعه پدافند غیر عامل در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز (19 مهر) در نشست شورای پدافند غیرعامل استان یزد گفت: یکی از نیازهای ما تفکیک پدافند غیر عامل با پدافند عامل است زیرا به نوعی پدافند غیر عامل به عنوان پیشگیری از حوادث احتمالی است.

 

وی فزود: کار گروهی و مشارکت آگاهانه و فعالانه دستگاه ها و مردم، آمادگی، هوشیاری و بیداری در جامعه از فواید پدافند غیر عامل است که باید به آنها توجه ویژه ای شود.

 

استاندار یزد ادامه داد: آموزش امری اساسی در پدافند غیر عامل است که مسئولان دستگاه ها باید  با همکاری پدافند غیر عامل استان به نوعی این آموزش ها را گسترش دهند و پرسنل نهادها و سازمان های دولتی را در معرض آن قرار دهند.

 

میرمحمدی بیان کرد: یکی از راهبردهای امروز استفاده از سیستم های الکترونیکی در جامعه است به نحوی که میتوان از این طریق مردم را با چالش های پیش رو آشنا ساخت و آمادگی را افزایش داد.

 

وی گفت: عامل تسهیل کننده مدیریت بحران ها به نحوی در اختیار پدافند غیر عامل است که باید در حوزه های مختلف اعم از شرب و تغذیه و مباحث بیولوژیک، مسائل مرتبط با حوزه شیمیایی، رادیواکتیو، مباحث هسته ای، زیستی و سایبری و دیگر حوزه های موجود و مرتبط با زندگی شهروندان، پدافند غیر عامل نقش راهبردی و موثر خود در پیشگیری از آسیبها و کاستن تبعات ان بدان توجه کرد.

کد خبر 661582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha