مساجد بایستی متولی واحدی داشته باشند

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با انتقاد از این‌که متأسفانه مساجد متولی خاص ندارند، گفت: تعدد متولیان مساجد موجب شده اکنون در خصوص مساجد آمارهای دقیق و مستند نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به این‌که آئین های عزاداری و سوگواری دهه اول محرم امسال باشکوه‌ بسیاری همراه بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه دیگر شاهد مسائلی همچون قمه‌زنی در مجالس عزاداری نیستیم.
وی با اشاره به این‌که صدا و سیمای استان نیز در انعکاس شکوه عزاداری های استان اقداماتی ارزشمند داشته است، تصریح کرد: هر چه در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قدم برداشته شود، باز هم کم است، چراکه راه حل تمامی مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی در تأسی به مکتب عاشورا خلاصه می شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از این‌که متأسفانه مساجد متولی خاص ندارند، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی دیگر از نهادهای فرهنگی در مساجد فعالیت دارند، اما درد اصلی این است که مساجد متولی واحدی ندارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تعدد متولیان مساجد موجب شده اکنون در خصوص مساجد آمارهای دقیق و مستند نداشته باشیم، افزود: نیازمند برنامه ریزی صحیح و اصولی برای مساجد هستیم، گاه شاهد اختلاف میان متولیان مساجد هستیم؛ که بایستی از سوی مرجعی رسیدگی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد در تبریز با حضور بیش از هزار عالم برجسته منطقه شمال‌غرب کشور خبر داد و اظهار داشت: این همایش می تواند منجر به همگرایی روحانیان و فضلای برجسته آذربایجان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی شود.
امام جمعه تبریز با اعلام این‌که هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمالغرب کشور در تاریخ ۲۶ و ۲۷ مهر ماه به میزبانی تبریز و در سالن همایش‌های مصلای اعظم امام خمینی(ره) با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی برگزار خواهد شد، گفت: برنامه های جنبی متعددی همزمان با این اجلاسیه پیش بینی شده است.

 

کد خبر 660548

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha