تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان آغاز شد

خبرگزاری شبستان: سی و دومین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان به صورت رسمی از مقابل شهرداری تبریز استارت خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، سی و دومین دوره تور دوچرخه‌سواری نیمه حرفه ای ایران – آذربایجان امروز (16مهر) با حضور 14 تیم خارجی و داخلی به طور رسمی از مقابل شهرداری کلانشهر تبریز استارت خورد و رکابزنان در مرحله اول مسافت 144 کیلومتر به مقصد ارومیه را رکاب خواهند زد.

بنابر این گزارش، دوچرخه‌سواران در طول مسیر دو خط امتیازی و یک خط کوهستان را در پیش خواهند داشت که حدود 81 کیلومتر خط کوهستان 43.3 و 117 کیلومتر خط های امیتازی خواهند بود. همچینین در طول مسیر تبریز به ارومیه رکابزنان حداکثر ارتفاع یک هزار و 712 متر و حداقل یک هزار و282 متر را تجربه خواهند کرد.

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم افتتاحیه‌ سی‌و‌دومین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان گفت: استمرار بیش از سه دهه در برگزاری تور آذربایجان، نشان از اهمیت ورزش و تندرستی در میان مردم این خطه از کشور دارد، اکنون این تور، توانسته به درجه نیمه‌حرفه‌ای 1-2 ارتقا یابد که مهر تأییدی بر جایگاه استان در برگزاری مسابقات ورزشی است.‌

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: بی‌شک برگزاری سی‌و‌دومین تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان، در آستانه رویداد بزرگ تبریز 2018، برگ زرین دیگری بر کارنامه ورزش ایران و آذربایجان است، تردیدی نیست برگزاری تورهای ورزشی علاوه بر گسترش پیام صلح و دوستی و تقویت ارتباطات فرهنگی بین دولت‌ها و ملت‌ها، می‌تواند به‌ عنوان عامل مؤثر در گسترش روابط اقتصادی استان تلقی شود.

همچنین جمشید نظمی، رئیس سازمان ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از روند برگزاری این دوره از مسابقات اظهار داشت: 2 تیم از ژاپن و یک تیم از کشورهای بحرین، قزاقستان، آلمان، کویت، استرالیا، هلند و بلژیک شرکت دارند که به همراه تیم های سپاهان اصفهان، شهرداری تبریز، پیشگامان کویر یزد و تیم ملی جمهوری اسلامی و تیم ملی ارتش رقابت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که این دوره از تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان با عنوان تبریز 2018 آغاز می شود، ادامه داد: به دنبال اخذ مجوز حرفه‌ای برای تور بین المللی آذربایجان هستیم که برای تحقق این امر مشارکت بخش خصوصی ضرورت دارد.

گفتنی است، سی ودومین دوره تور نیمه حرفه‌ای دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان 16 تا 21 مهر ماه در مجموع 1010 کیلومتر در شش مرحله در مسیر استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجانشرقی برگزار خواهد شد.

کد خبر 660763

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha