انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز طی مراسمی با حضور مسئولان فرهنگی تبریز، مدیر خانه تئاتر ایران و جمعی از اهالی هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، رئیس هیات مدیره انجمن دانش آموخته های تئاتر تبریز در آئین افتتاح این تشکل در خانه هنرمندان تبریز گفت: کار تشکیل این انجمن از تیر 95 شروع و با همکاری فرمانداری تبریز، هیات موسس آن تشکیل و در مدت 9 ماه به طور رسمی ثبت شد.
علی فتوحی، افزود: در انتخابات اعضای این انجمن، جمال حسین پور توانا به عنوان مدیرعامل، علی فتوحی رییس هیات مدیره، سیروس مصطفی نایب رییس، رامین ریاضی خزانه دار و فتحی پور نیز عضو دیگر هیات مدیره این تشکل انتخاب شدند.
وی هدف از تشکیل این انجمن را جذب افراد دانش آموخته و مستعد تئاتر تبریز و ایجاد هماهنگی در برنامه های مختلف عنوان و اظهار کرد: جذب و افزایش مخاطبان تئاتر، نهادینه کردن تئاتر در جامعه و کارآفرینی برای دانش آموخته های این رشته از اهداف تشکیل این انجمن است.
رییس هیات مدیره انجمن دانش آموخته های تئاتر تبریز برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی و جشنواره های مختلف نمایشی، چاپ نشریات تخصصی، جذب حامیان مردمی برای این رشته ی هنری و برقراری ارتباط دوسویه با گروه های دولتی و غیردولتی ملی و بین المللی را از دیگر اهداف این انجمن اعلام کرد.
مدیرکل کتابخانه های آذربایجان شرقی و از اساتید قدیمی تئاتر تبریز نیز در این آئین با اشاره به سیاست های حمایتی دولت برای تاسیس تشکل های مردمی گفت: هنوز نیز بدنه ی هنرهای نمایشی کشور از زخم انحلال تشکل های تئاتری در اواسط دهه 80 رنج می برد.
شهرام خدایی، افزود: در برهه ای از زمان 400 انجمن نمایشی فعال در کشور وجود داشت که در سال 85 همه آن ها و بسیاری از تشکل های مردم نهاد دیگر تعطیل شد.
وی با نقد سیاست های نادرستی که منجر به رکود تشکل های مردمی و در نتیجه حوزه فرهنگ و هنر در آن دوران شد، اظهار امیدواری کرد: با سیاست های در پیش گرفته شده در دولت جدید، حوزه فرهنگ و هنر ایران زمین بار دیگر شاهد شکوفایی‌ و بالندگی شود.

کد خبر 660699

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha