طلاق و اعتیاد مهم‌ترین معضلات فرهنگی اجتماعی منطقه است

خبرگزاری شبستان: خدابخش گفت: رفع مشکلات مربوط به اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، مسائل اخلاقی و شناسایی نقاط حاد از جمله موارد اصلی و مورد تأکید رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در سپاه عاشورا برگزار شد، با بیان این‌که 20 مورد از آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور جمع‌بندی و خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده است، اظهار داشت: راه حل معضلات اجتماعی تنها با فرهنگ‌سازی ممکن می‌شود.

وی با بیان این‌که رفع مشکلات مربوط به اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، مسائل اخلاقی و شناسایی نقاط حاد از جمله موارد اصلی و مورد تأکید رهبر انقلاب است، خاطرنشان کرد: همین ۵ مورد نیز در اولویت کاری مسؤولان اجرایی استان قرار گرفته است.

خدابخش ادامه داد: هر یک از این موارد می‌تواند در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان مورد بررسی قرار گیرد و وضعیت آذربایجان‌شرقی در این مسائل مورد تحلیل واقع شود؛ برای تحقق این امر نیازمند آمارهای صحیح و دقیق هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که پایه این آسیب‌های اجتماعی بر مبنای مسائل فرهنگی است، گفت: همه ما باید هر کسی را که دچار آسیب اجتماعی می‌شود، عضوی از خانواده خود بدانیم و برای حل آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه با تکنولوژی روز بی‌بندوباری فرصت رشد بیشتری یافته است تصریح کرد: سن ابتلا به این آسیب اجتماعی به شدت کاهش یافته و باید با تمام ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و آموزشی به دنبال حل مشکلات اجتماعی باشیم.

کد خبر 660550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha