اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان خراسان جنوبی آغاز شد

خبرگزاری شبستان: اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان صبح امروز (۲۸ مهر) با حضور فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در بقعه متبرکه امامزادگان باقریه بیرجند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی در این مراسم که هم اکنون در حال برگزاری است،‌ مقابله اصولی با هجمه های فرهنگی دشمنان نظام را از مهمترین اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری برشمرد.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی است، افزود: پادزهر جنگ نرم، تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم السلام است.
 
 
به گفته مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی، مبارزه با جنگ نرم با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری امکان پذیر است.
 
 
وی با اشاره به اینکه آسیب های امروز جامعه به دلیل عمل نکردن به فرامین قرآن است، افزود: به تعبیر رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله)، قرآن و مسجد در روز قیامت از برخی مسلمانان به دلیل بی توجهی به آنها شکایت می کند.
 
 
حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان به همت ستاد عالی کانون های مساجد در سراسر کشور در حال برگزاری است، اظهار داشت: مرحله شهرستانی این مسابقات برگزار شده است و امروز مرحله مسابقات استانی در شهدای باقریه بیرجند برگزار می شود.
 
 
وی شناسایی استعدادهای قرآنی سطح مساجد و معرفی آن به مردم و مسئولان را از جمله اهداف برگزاری مسابقات مدها متان ذکر کرد و گفت: قطعا با برگزاری این مسابقات، رابطه قرآن و مسجد استحکام بیشتری پیدا می کند.
 
 
 
مسئول دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این مسابقات ۴۷۷ نفر ثبت نام کرده اند، گفت: مسابقات مدها متان در بخش برادران در رشته های «قرائت(تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل» در دو سطح استانی و کشوری و رشته های «صحت قرائت حمدو سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه» در گستره استانی برگزار می شود.
 
 

وی با اشاره به رشته های مسابقات مدها متان در بخش خواهران گفت: رشته «حفظ کل» در دو سطح استانی و کشوری و رشته های «قرائت(تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه استانی» در سطح استانی برگزار می شود.

 
حجت الاسلام سبزه کار خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب، امروز مساجد ما آباد هستند و شهید حججی ها از این مساجد برای مبارزه با کفر برخواسته اند.
کد خبر 663654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha