رضایت وزیر از محل برگزاری جشنواره فیلم کوتاه/ ابراز امیدواری برای تاسیس کاخ ثابت جشنواره

خبرگزاری شبستان: وزیر ارشاد با توجه به مسئولیت های انجمن سینمای جوان، آموزش را مقدمه تولید دانست و افزود: ما باید به آموزش به نحوی فکر کنیم تا محیط‌های جوانانه از تولیدات جوانانه سرشار‌تر شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری این دوره جشنواره در پردیس سینمایی ملت، گفت: خوشبختیم جشنواره فیلم کوتاه، امسال درمحیط سینمایی‌تری برگزار می‌شود و این محیط سینمایی به افرادی که به این فضا می‌آیند کمک بیشتری می‌کند تا در یک محیط فرهنگی به گفت‌و‌گو بپردازند.

وی در ادامه از لزوم تخصیص مکانی ثابت برای کاخ جشنواره های سینمایی گفت: ایجاد فضای ثابت برای جشنواره‌های سینمایی یک تقاضای جدی و مطالبه قدیمی است و در صورتی که شرایط و منابع مالی اجازه دهند برای تاسیس آن اقدام کنیم.

صالحی در پاسخ به سوالی در مورد اهمیت ایجاد امکان اکران عمومی و گسترده تر فیلم کوتاه در طول سال گفت: فیلم کوتاه  در عرصه داخلی و بین‌المللی فرصت خاصی برای ما ایجاد کرده که روزبه‌روز رو به افزایش است که به طبع آن باید برای اکران وسیع‌تر آن هم تمهیداتی را در نظر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: گرچه اکران در سالن‌ها یکی از فرصت‌های عرضه و ارائه فیلم کوتاه است و نباید از آن محروم باشد و دیدن‌های جمعی که خود هیجان و جذابیت‌های خاص خودش را دارد را در اختیار فیلم کوتاه نیز قرار داد. در عین حال از آنجاییکه  فیلم کوتاه محمل‌های متنوعی دارد صرفا به این نوع اکران محتاج نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:  با توجه به قابلیت‌هایی که سینمای ایران از لحاظ کمی و کیفی در فیلم کوتاه پیدا کرده است و جایزه‌های متنوعی که در فضای بین‌المللی دارد، دوستان در سازمان سینمایی به فکر جدی‌تری درباره نحوه اکران فیلم کوتاه خواهند افتاد.

سید عباس صالحی در خصوص ادامه روند فعالیت انجمن سینمای جوان گفت: از جمله مسئولیت های این انجمن فعال‌تر و زنده‌تر نگه داشتن پویش جوانان در سینما است که بخشی از این پویش جوانانه آموزش و بخش دیگر آن تولید است.

وی آموزش را مقدمه تولید دانست و افزود: ما باید به آموزش به نحوی فکر کنیم تا محیط‌های جوانانه از تولیدات جوانانه سرشار‌تر شود، اتفاقی که خوشبختانه در جشنواره فیلم کوتاه و در سینمای مستند افتاده است.

 

کد خبر 663662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha