جریان انحرافی وهابیت معتقد است که توسل به اهل بیت(ع) شرک است

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه جریان انحرافی وهابیت معتقد است که توسل به اهل بیت(ع) شرک است، گفت: توسل شیعیان به اهل بیت(ع) نه تنها خللی در توحید ایجاد نمی‌کند بلکه عین توحید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در مسجد دانشگاه تهران، گفت: جریان انحرافی وهابیت معتقد است که توسل به اهل بیت(ع) شرک است.

وی افزود: آنان چنین بیان می‌کنند که متوسل شدن به اهل بیت(ع) و ذکر یا حضرت فاطمه(س) و یا امام حسین(ع) عین شرک به خداوند است چرا که مسلمانان باید تنها به خداوند توسل شوند و تنها بگویند یاالله.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با استناد به آیات قرآن کریم در پاسخ به این اعتقاد انحرافی، ابراز کرد: وهابیت با رجوع به برخی آیات الهی مانند«یا يُمْسِکُهُنَّ إِلاَّ اللَّهُ» و یا« ما يُمْسِكُهُنَّ إِلَّا الرَّحْمنُ إِنَّهُ بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ بَصِيرٌ» به این نتیجه رسیده‌اند که توسل از آن خداوند است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: جریان باطل وهابیت براساس آیه 79 سوره نحل می‌گویند که پرندگان آسمان را کسی جز خدا در آسمان، استوار حفظ نکرده است اما به این نکته توجه نداشتند که خداوند در آیات دیگر به بال پرنده هم اشاره داشته است.

استاد اخلاق اضافه کرد: خداوند در آیات دیگر می‌فرماید: ما پرندگان را در آسمان نگاه داشتیم با کمک دو بال؛ برهمین اساس واسطه به توحید خداوند آسیب وارد نمی‌کند چرا که خداوند آن پرنده را به واسطه بال در آسمان حفظ کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید براینکه توسل ما شیعیان به اهل بیت(ع) همانند توحید است، خاطر نشان کرد: بالاترین توسل ما شیعیان در مسجد جمکران با اقامه نماز امام زمان(عج) بوده بنابراین توحید ما توسل و توسل ما همان توحید است.

کد خبر 666115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha