زنان؛ گفتمان ایثار در دفاع مقدس را در سطح جامعه ترویج کردند

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: نقش زنان در دفاع مقدس مغفول واقع شده و این زنان بودند که گفتمان ایثار در سطح جامعه را ترویج کردند.

مریم مجتهدزاده، رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و غرفه خبرگزاری شبستان در این نمایشگاه در مورد حضور زنان در دفاع مقدس گفت: زنان نقش شاخصی را در طول هشت سال دفاع مقدس داشتند. نقش رزمندگان در ظاهر بود و می جنگیدند اما نقش زنان در بسیاری از موارد مغفول واقع شده است.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مورد نقش پررنگ زنان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امام (ره) در مورد نقش زنان فرمودند قلم و بیان از توصیف این فداکاری های زنان در دفاع مقدس عاجز است.

 

وی اظهار کرد: زنان نقش شاخصی در استمرار دفاع مقدس داشتند و به عنوان پشتیبان و کسانی که اقتصاد مقاومتی را پیاده کردند بسیار حضور فعال در دفاع مقدس داشتند.

 

وی ادامه داد: زنان افرادی بودند که در دوران دفاع مقدس اصلاح الگوی مصرف را ارایه دادند و در رزمندگان شوق و رغبت جنگیدن ایجاد کردند. اگر زنان صبوری نمی کردند و در شهادت شوهران و پسران خود جزع و فزع می کردند هرگز گفتمان ایثار در سطح جامعه به وجود نمی آمد.

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: زنان گفتمان ایثار را در جامعه ترویج کردند و به عنوان یک پارادایم همه اقشار را زیر یک چتر و تحت پوشش قرار دادند.

 

وی در مورد فیلم‌هایی که از دوران دفاع مقدس در خصوص نقش زنان ساخته شده است با اشاره به فیلم شیار 143 و ویلایی‌ها اظهار کرد: در برخی از فیلم های دفاع مقدس فقط موضوع زنان برجسته شده است. زنان به خوبی توانستند در نشر ارزش‌های دفاع مقدس رشادت ها و حماسه ها حضور یابند؛ عشق به خدا و اسلام در آنها سعه صدر ایجاد کرده بود و در شرایط جنگ توانستند در حفظ کشور با گذشت از جان فرزندان و همسران خود ایثارگری کنند.

 

وی در مورد نقش رسانه‌ها در ترویج گفتمان ایثار زنان تصریح کرد: یکی از وظایف رسانه‌ها بازنمایی حادثه دغاع مقدس است، دفاع مقدس یک حادثه عظیمی بود که ابعاد گوناگونی دارد. در حقیقت زنان توانستند در دوران دفاع مقدس گفتمان مقاومت را ترویج و انگیزه حضور مردان در دفاع مقدس را ترویج کنند. بیان خاطرات شفاهی زنان می تواند در اختیار نسل جوان گذاشته شده و ایثار و فداکاری آنها را با قالب هنر به نسل جوان انتقال دهیم.

 

وی اظهار کرد: زنان در دوران دفاع مقدس همیشه نقش پررنگی داشتند و اکنون نیز باید ترفندهای جنگ نرم را بشناسند و بدانند چگونه می توانند کانون خانواده را مستحکم و فرزندان انقلاب به بار بیاورند.

کد خبر 666679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha