چند انتصاب جدید از سوی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در احکامی جداگانه مسؤول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، رییس ستاد نماز جمعه تبریز و مسؤول دفتر امام جمعه تبریز را منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در احکامی جداگانه ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت الاسلام حسین تقی زاده در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، حجت‌الاسلام رسول مشهوری را به عنوان مسؤول جدید شورا در آذربایجان شرقی منصوب کرد.

وی ادامه داد: حجت الاسلام تقی زاده به علت برخی مسائل خانوادگی توانایی ادامه فعالیت در این مسؤولیت را نداشت و استعفا کرد که در نهایت حجت‌الاسلام مشهوری با پیشنهاد بنده و با تصویب شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان انتخاب شده است.

امام جمعه تبریز همچنین حجت‌الاسلام فقیه را به عنوان رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان منصوب کرد و گفت: حجت‌الاسلام موسوی‌شناس نیز به عنوان رئیس ستاد نماز جمعه استان منصوب می شود، که امیدواریم با تدبیر نهاد نماز جمعه در جذب جوانان و جوان‌گرایی در این نهاد موفق باشند.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در سخنانی با تأکید بر این‌که ائمه جمعه به عنوان پدر معنوی هر شهر و منطقه شناخته می‌شوند، گفت: رابطه معنوی میان ائمه جمعه و مردم بایستی بدون واسطه و تشریفات باشد، انتظار دارین دفتر امام جمعه در هر شهر بایستی ملجاء و پناه اقشار مختلف مردم باشد.

همچنین حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، معاون استان‌های شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در سخنانی از فعالیت900  امام جمعه در شهرهای مختلف کشور خبر داد و اظهار داشت: تعداد زیادی از شهرها و بخش های مختلف در استان‌های کشور نیز درخواست برگزاری نماز جمعه دارند که پس از بررسی شرایط درخصوص آن‌ها تصمیم‌‍گیری خواهد شد.

وی با بیان این‌کهامام جمعه حکم خود را از مقام معظم رهبری دریافت می‌کند، از این رو فردی انقلابی، مجاهد و دلسوز است، گفت: مسؤولان بدانند که تریبون نماز جمعه می تواند در تقویت و توسعه شهرها و آبادانی مناطق نقشی مؤثر ایفا کند، از این رو انتظار تعامل حداکثری مسؤولان با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه را داریم.

کد خبر 667795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha