راه اندازی ٤١ باشگاه‌ کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در تبریز

خبرگزاری شبستان: معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: براساس شیوه‌نامه‌های راه اندازی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، ۴۱ باشگاه کتابخوانی در تبریز راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی محرمی با اشاره با اینکه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی عنوان طرح جدیدی برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است، اظهار داشت: این باشگاه ها در سال ٩٥ با حضور کودکان و نوجوانان علاقمند در تبریز راه اندازی شده بود که امسال کودکان و نوجوانان شهرهای "مرند، عجب شیر و شبستر و خامنه "هم به این طرح پیوستند.
وی با اعلام این خبر که در حال حاضر ٤١ باشگاه کتابخوانی با حضور تسهیلگران و اعضای باشگاهها در تبریز فعال هستند خاطر نشان کرد: برای برپایی باشگاه‌ها، در مرحله نخست، پژوهشگران و مدرسان برجسته حوزه کودک و نوجوان پس از هماهنگی ها، به تبریز مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را برای تعدادی از مربیان ارائه دادند.
وی در ادامه افزود: با حضوراساتید حوزه کتابخوانی کودک و نوجوان کارگاهی دو روزه برای مربیان و تسهیلگران برگزار شد و پس از آن هر مربی می توانست باشگاه یا باشگاههای خود را در سایت bookpromation.ir ثبت کند.
معاون فرهنگی و هنری ارشاد آذربایجان شرقی گفت:بر این اساس، هر مربی که بیشتر در یکی از دستگاه‌های آموزشی یا فرهنگی شهر فعال است (معلمان، روحانیان، مربیان کانون پرورش فکری، کتابداران کتابخانه‌های عمومی و غیره) می‌توانست  پس از شرکت در کارگاههای آموزشی ویژه باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را راه‌اندازی کند.
محرمی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این باشگاه‌‌ها، کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است، گفت: این طرح اهداف دیگری را هم دنبال می‌کند. از جمله آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب ،مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان؛ هر عضو باشگاه کتابی که خریده را به اعضای دیگر داده تا آن‌ها هم مطالعه کنند. ارزیابی کتاب بر اساس نظر شخصی و دفاع از نظر خود در جمع همسالان، بحث و بررسی پیرامون کتاب‌ها و انتخاب یک کتاب به عنوان کتاب برگزیده باشگاه در فضای بحث و گفت‌وگوی میان همسالان، نگارش نامه به نویسنده مورد نظر خود (ارتباط با نویسنده)، تهیه یک قطعه فیلم کوتاه (حدود ۱ دقیقه‌ای) با موضوع کتاب، تمرین فعالیت‌های مستقل فرهنگی توسط مربیان و برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان.

 

کد خبر 668015

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha