استاندارد، مهمترین کمبود در راستای بهبود کیفیت در استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل استاندارد استان یزد با اشاره به تعریف « استاندارد» و متولی انجام آن گفت: متاسفانه امروز استاندارد، مهمترین کمبود در راستای بهبود کیفیت در استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد حسین ماجدی، مدیر کل استاندارد استان یزد امروز (17 آبان) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت « روز ملی کیفیت» گفت: رتبه استاندارد استان یزد از ابتدا در سطح کشور 11 بوده است و دلیل آن نیز ثابت بودن شرایط است اما  در این راستا ما باید از ظرفیت رسانه ها در نقد خود استفاده کنیم و نیازهای جامعه را به ما انعکاس دهند.

 

وی افزود: پس از ثبت جهانی یزد باید در زمینه استاندارد متفاوت عمل کنیم زیرا اکنون یزد شهری جهانی است و هر جهانگردی درخواست دارد که تمامی امکانات در سطح این شهر استاندارد باشد تا به مشکل بر نخورد.

 

مدیر کل استاندارد استان یزد خاطرنشان کرد: ما در راستای اقتصاد مقاومتی در تلاش هستیم که تمام کالاها و خدمات مورد نیاز را استاندارد کنیم.

 

ماجدی تصریح کرد:امروز بسیاری از افراد در جامعه صحبت از استاندارد حرف می زنند اما ما باید از این افراد سوال کنیم که منظور از استاندارد چیست و به چه نحوی استاندارد شده است.

 

وی گفت:ما احساس می کنیم بسیاری از کارها در بدنه دولت ممکن است که برخی استانداردها داشته باشد اما بیشتر فاقد استانداردها هستند و تابع سلیقه ها است که این مشکلی اساسی است.

 

مدیر کل استاندارد استان یزد بیان کرد: امروز یکی از صنایع خوب ما در زمینه آسانسور است زیرا رسانه ها حساسیت خوبی نسبت به آن ایجاد کردند و این باعث شده که تحولی در صنعت آسانسور در استان یزد ایجاد شود.

 

ماجدی ادامه داد:شنبه تا 5 شنبه طرح بازدید رایگان از واحدهای مسکونی داریم که با تماس با شماره 09135229685 به صورت رایگان از آسانسور بازدید انجام می شود.

 

وی گفت:در یزد بیش از 2 هزار و 500 آسانسور داریم که بیش از 50 درصد آنها دارای استاندارد نیستند.

 

مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: فرآورده های کنجدی در استان نیاز به رشد کیفی دارد زیرا برخی از روغن های کنجدی که جلو چشم مردم گرفته می شود دارای مشکل و میکروب هستند زیرا بر فرآوری کنجدی و دستگاه ها نظارت وجود ندارد و مردم نیز باید هوشیار باشند.

 

ماجدی بیان کرد: مردم بدانند که کنجد محلی بسیار مساعد برای رشد میکروب و قارچ است که بدون نظارت برخی از مراکز در حال فعالیت هستند.

 

وی افزود:تا اول دی به واحدهای تولیدی اردکان زمان داده شده که پروانه کاربردی و علامت استانداردد بگیرند و اگر تا اول دی این عمل انجام نشود آن را تعطیل خواهیم کرد.

 

مدیر کل استاندارد استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از برندهای معروف طلا در سطح کشور در استان یزد است و اگرچه در مواردی مشکلات وجود دارد اما به صورت کلی کیفیت بالا دارد که باید بیشتر به کشور شناسانده شود.

 

ماجدی گفت: 6 ماهه اول سال 86 پارک را در استان و شهرستان های مختلف بررسی کردیم که 327 وسیله بازی بازدید شد که تمامی آنها دارای مشکل بودند که این زیبنده استان یزد نیست.

وی افزود: 4 هزار و 711 بازدید از بازار استان بازدید داشتیم که فقط 53 کالای فاقد علامت استاندارد داشتیم که حدود یک درصد است که نشان دهنده اهمیت توجه بازاریان به بخش استاندارد بوده است.

 

مدیر کل استاندارد استان یزد خاطرنشان کرد: از یک هزار و 93 بازرسی واحدهای تولیدی، تعداد یک هزارو 955 مورد نمونه برداری کردیم که یک هزار و 173 مورد جواب آن مشخص شده است که 49 خط تولید پلمپ شده و 4 مورد به مراجع قضایی معرفی شده و 50 مورد کالا نیز جمع آوری شد و 677 تذکر ارائه شد.

 

ماجدی تصریح کرد:حدود 160 آسانسور را گواهی صادر کردیم و تاکنون نیز حدود 100 واحد مشمول استاندارد اجباری بودند که تاکنون مراجعه نکردند.

 

وی گفت: در زمینه تست مخازن سی ان جی نیز 2 هزار و 115 مخزن مورد بررسی قرار داده ایم و در این زمینه نیز 234 مورد مخازن را در دستور جدید پیگیری می کنیم.

 

مدیر کل استاندارد استان یزد بیان کرد:ما تفاهم نامه این با میراث فرهنگی در خصوص گردشگری حلال داشته ایم که در حال پیگیری آن هستیم.

 

کد خبر 668166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha