تقوای الهی و احترام به والدین موجب عزت شهید حججی شد

خبرگزاری شبستان: برادر شهید محسن ححجی، با بیان اینکه شهید حججی همواره در دعا های خود شهادت بی درد را نمی خواسته است، افزود: تقوای الهی و احترام به والدین موجب عزت شهید حججی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حسن حججی، برادر بزرگتر شهید محسن حججی، امروز(23 آبان) در همایش شهید شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، گفت: از لحاظ سنی از آقا محسن بزرگتر هستم، اما از نظر تقوا و اخلاق محسن بسیار بزرگتر بوده است.

 

وی با اشاره به وصیت نامه شهید و نامه های شهید و خاطرات وی، افزود: محسن همواره در نیایش، دعا، دلنوشته و نامه به ائمه تاکید داشته است که شهادت بی درد نمی خواهد.

 

حججی، با بیان اینکه تحمل اسارت و شهادت محسن برای خانواده بسیار سخت بود، اظهار داشت: امروز می بینیم که خداوند در پس سختی های اسارت به شهید عزت بخشیده است.

 

وی افزود: هفته های از نظر روحی خبر اسارت و نحوه شهادت محسن موجب آزاد خانواده می شد، اما بعد در وصیت نامه شهید و دلنوشته های وی دیدیم که خواهان این گونه شهادت بوده است و تاکید داشته است که شهادت بدون درد نمی خواهم.

 

برادر بزرگتر شهید محسن حججی، بیان کرد: تقوا، نماز اول وقت، نماز شب، صلابت و شجاعت و احترام به والدین از دلایلی است که موجب شد شهید حججی به این مقام وعزت برسد.

 

حججی، با بیان اینکه محسن همیشه آماده کارهای سخت بود، افزود: در هیئت های مذهبی اصرار داشت کارهای سخت و به دور از چشم مردم را انجام دهد.

 

برادر شهید محسن حججی، با بیان اینکه بعد از شهادت شهید محسن متوجه برخی کارهای وی برای خدمت به مردم شدیم، بیان کرد: امروز خدا را شاکریم که شهید محسن حججی موجب سرافرازی خانواده، شهر و کشور شده است.

کد خبر 669547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha