بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تبریز برگزار‌ می‌شود

خبرگزاری شبستان: بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی حوزه یک کشور به میزبانی تبریز و با حضور شش استان منطقه شمال غرب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، رضا قمرزاده، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور امروز (۲۳آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات در حوزه یک، از 30 آبان شروع و تا دوم آذر ماه، به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که برگزیدگان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و گیلان طی روزهای یاد شده در تبریز حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: موضوعات آزاد، نقل قصه هایی با موضوع رضوی و ادبیات عامه، فولکلور و شاهنامه خوانی، سه محور این جشنواره است.
قمرزاده با بیان این‌که 6737 قصه گو در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی حضور دارند، تصریح کرد: اعتقاد داریم قصه گویی تنها یک تکنیک نیست، بلکه فرایندی است که یاد دهنده و یادگیرنده با یکدیگر تعامل زیادی دارند. امسال 52 نفر به بخش بین المللی راه پیدا می کنند که با اضافه شدن قصه گویان خارجی، حدود 63 نفر در این بخش با هم به رقابت خواهند پرداخت.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به این‌که سال گذشته، قصه گویانی از 38 کشور برای حضور در نوزدهمین جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند که در نهایت 11 شرکت کننده به مرحله نهایی راه یافتند، تصریح کرد: امسال پیش بینی می شود حدود 12 کشور در بیستمین جشنواره حاضر شوند.
وی  با بیان این که امسال تغییراتی در نحوه برگزاری جشنواره ایجاد کرده ایم و بر خلاف سال های گذشته این جشنواره را در چند حوزه برگزار خواهیم کرد، گفت: سعی کرده ایم داوری بخش های نوجوانان و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، از طریق بازبینی سی دی اجرای شرکت کننده انجام شود.
همچنین هادی یوسف زاده، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که 1378 شرکت کننده در حوزه یک شرکت کرده اند، اظهار داشت: 34 نفر به حوزه کشوری راه پیدا کرده اند که سعی داریم سال آینده برگزاری جشنواره به مناسبت رویداد بین المللی "تبریز 2018" به میزبانی تبریز برگزار شود.

 

کد خبر 669587

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha