بازسازی مناطق زلزله زده آغاز شده است/ ۶۵۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود

خبرگزاری شبستان: معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، با اشاره به آغاز اسکان موقت زلزله زدگان، گفت: عملیات بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه رسماً آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، مهندس مجتبی نیک کردار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، صبح امروز دوشنبه(۲۹ آبان) در نشست مشترک مدیران عامل بانک های کشور با مدیران ارشد استان که با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار ش، گفت: مردم زلزله زده برای دومین بار است که تمام وسایل و زندگی خود را از دست می دهند.

 

وی افزود: این مردم مصیبت دیده ساکن در مناطق مرزی در دوران جنگ نیز همه چیز خود را از دست داده اند.

 

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، با تأکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات جهت بازسازی مناطق زلزله زده، اظهار کرد: بانک ها در گرفتن تضامین از زلزله زدگان سخت گیری نکنند و سهل ترین راهکار را در نظر بگیرند.

 

وی از بانک ها خواست برای تسریع در روند واگذاری تسهیلات، بروکراسی اداری را کنار گذاشته و با توجه به فرارسیدن فصل سرما به یاری زلزله زدگان بشتابند.



نیک کردار، با بیان اینکه عملیات بازسازی مناطق زلزله زده رسماً آغاز شده است، ابراز کرد: مرحله اسکان اضطراری به پایان رسیده است و مرحله ایجاد اسکان موقت آغاز شده است.

 

وی اعلام کرد: پرداخت 659 میلیارد تومان تسهیلات و 281 میلیارد تومان کمک های بلاعوض به زلزله زدگان توسط دولت سریعا تصویب شده است.

 

 

کد خبر 670672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha