جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: همزمان با رویداد (تبریز ۲۰۱۸) پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی با عنوان «تبریزیم» به همت شهرداری تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز از برگزاری برنامه های مختلف و متوع فرهنگی و هنری به مناسبت رویداد تبریز 2018 خبر داد و اظهار داشت: جشنواره بین المللی تئاتر «تبریزیم» یکی از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده است. 
وی با بیان این‌که طی این جشنواره شاهد تئاترهای خیابانی از کشورهای مختلف منطقه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف بازنمایی پتانسیل و جایگاه فرهنگی، هنری و علمی تبریز، تولید آثار نمایشی ممتاز مبتنی بر تعالیم فرهنگ شهری، نمایش مشکلات و معضلات شهروندی، تلاش جهت رعایت حقوق شهروندی و انعکاس زیبایی های فضای تبریز برگزار می شود.
همچنین حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز با بیان این‌که جشنواره تبریزیم از چهار سال گذشته رویداد بزرگ فرهنگی در تبریز بود که امسال به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: کارناوال شهری این جشنواره به صورت باشکوه در بیستم دی ماه افتتاح و تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت.
وی با بیان این‌که جشنواره نگاه ویژه‌ای به قیام 29 بهمن تبریز خواهد داشت، افزود: نواقص ادوار جشنواره در سال‌های گذشته مورد مطالعه قرار گرفته و امیدواریم این رویداد مهم فرهنگی هنری بتواند در تلطیف فضای جامعه نقش موثری داشته باشد.
یعقوب صدیق جمالی، دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین المللی «تبریزیم» نیز در سخنانی با اشاره به این‌که فراخوان جشنواره اول آذر ماه منتشر خواهد شد، اظهار داشت: گروه های هنری از کشورهای فرانسه، آلمان، آذربایجان، عراق، گرجستان، ارمنستان، روسیه، اوکراین و بلاروس در تبریز حضور خواهند داشت.
وی با بیان این‌که۱۶ فروردین آغاز اجرای عمومی و مسابقه‌ای جشنواره خواهد بود، افزود: دهم اردیبهشت ماه سال آینده جشنواره با معرفی آثار و نفرات برگزیده به کار خود پایان خواهد داد.

 

کد خبر 671154

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha