برخی از بیمارستان‌های تبریز در برابر زلزله مقام نیستند

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برخی از بیمارستان‌های قدیمی تبریز که اساسا در ابتدا برای کاربری بیمارستانی ساخته نشده‌اند، در برابر حوادث و بلایای طبیعی ایمن نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، تور خبری اصحاب رسانه تبریز امروز به منظور بازدید از پروژه های طرح تحول سلامت به همت دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد و طی آن خبرنگاران در جریان فعالیت مراکز بهداشتی، درمانی و پروژه های عمرانی مربوط به حوزه سلامت این شهر قرار گرفتند.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشست خبری این تور رسانه‌ای با بیان این‌که تعدادی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان ایمن در برابر زلزله نیستند، اظهار داشت: برخی از بیمارستان‌های قدیمی تبریز که اساسا در ابتدا برای کاربری بیمارستانی ساخته نشده‌اند، در برابر حوادث و بلایای طبیعی ایمن نیستند. 

وی با بیان این‌که ساختمان قدیمی بیمارستان کودکان و بیمارستان علوی تبریز هیچ یک در برابر زلزله مقاوم نیستند، ادامه داد: در این میان بیمارستان‌هایی که طی سال ها اخیر به همت دانشگاه علوم پزشکی احداث شده‌اند در مقابل زلزله بسیار ایمن و مقاوم هستند.

صومی در ادامه از انعقاد قرارداد با شرکتی از کشور کره برای احداث بیمارستان ۷۲۳ تختخوابی تبریز خبر داد و گفت: برای احداث این بیمارستان ۷۲۳ ۲۰۴ میلیون یورو از محل فاینانس تامین شده که طبق این توافق صورت گرفته ۸۰ درصد کره‌ای‌ها و ۱۵درصد دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این پروژه سهیم است.

وی با بیان این‍که بیمارستان ۷۲۳ تختخوابی جایگزین بیمارستانهای شهید مدنی و شهدا خواهند شد، اذعان کرد: در طرح تحول نظام سلامت قرار بود که ۱۱۳ تخت ICU تهیه شود که به جای آن ۲۵۰ تخت خریداری و تهیه شده است، ضمن این‌که در تجهیز اورژانس‌های بخش‌های درمانی به دستگاه‌های MRI و سی تی اسکن نیز طی دو سال گذشته اقدام قابل توجهی صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که این مرکز در بخش آموزش و پژوهش و همچنین المپیادهای ورزشی و علمی رتبه های برتر کشوری را از آن خود کرده است، افزود:  مشکلات و چالش‌های متعددی در نظام بهداشت و درمان کشور وجود دارد که شاید سال‌ها زمان برای رسیدن به استانداردهای بین المللی نیاز است.

صومی در ادامه با اشاره به مشارکت گسترده خیرین در طرح های عمران و تجهیز مراکز درمانی استان اظهار داشت: حدود یک چهارم اعتبارات عمرانی تأمین و هزینه شده در پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی از سوی خیرین بوده است، ضمن این‌که 5 درصد اعتبارات صورت گرفته برای تجهیزات مراکز علمی و درمانی از سوی مراکز خیریه بود.

 

کد خبر 671159

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha