غنی کردن محتوای تعزیه ها و عزاداری با استفاده از کارشناسان مذهبی و متخصص

خبرگزاری شبستان: فرماندار یزد با اشاره به جلوگیری از تحریف محتوای عزاداری ها گفت: با استفاده از کارشناسان مذهبی و متخصص به نوعی محتوای تعزیه ها و عزاداری را غنی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مصطفی سالاری، فرماندار یزد امروز ( 20 آذر) در نشست با اعضای سازمان مردم نهاد انجمن تعزيه خوانان و تعزيه داران يزد گفت: تعزیه و عزاداری به عنوان یکی از شعائر اسلامی در راستای گرامیداشت ایام محرم و صفر است که بایستی توجه ویژه ای به آنها شود تا شان و منزلت امام حسین ( علیه السلام) و یارانش حفظ شود.

 

وی افزود: جلوگیری از ورود خرافات به عزاداری ها یکی از وظایف سازمان های مردم نهاد عزاداری و تعزیه است تا بتوان به خوبی فلسفه عاشورا و قیام امام حسین ( علیه السلام) را در جامعه تبیین کنیم.

 

فرماندار یزد ادامه داد: یکی از راهکارهای تقویت نظارت ها و اجام فعالیت های مناسب و با محتوا ایجاد سازمان های مردم نهاد است که در زمینه تعزیه و تعزیه داری صورت گرفته است و در یزد نیز راه اندازی شده است.

 

سالاری ادامه داد: امروزه با توجه به ثبت جهانی یزد ما باید در زمینه فرهنگی نیز به صورت جهانی عمل کنیم و شاهد اتفاق های خوب در زمینه فرهنگ و آداب و رسوم مردم استان باشیم.

 

وی گفت: با توجه به برنامه ریزی ها زمینه برای حضور گردشگران در مراسم های عزاداری در استان یزد فراهم شده است که در این راستا نیز باید با جلوگیری از تحریف ها در عزاداری ها به نوعی سفیر فرهنگی در زمینه عاشورا و قیام امام حسین ( علیه السلام) برای کشورهای خارجی و توریست ها باشیم.

 

فرماندار یزد در پایان گفت: یکی از تاکیدات ما استفاده از نظرات کارشناسان مذهبی و متخصص است تا بهترین محتوا به مردم ارائه شود و به نوعی با بهترین کیفیت انتقال پیام عاشورا را داشته باشیم.

کد خبر 675185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha