میزان ۸۵ درصد ساخت  و سازهای استان  غیر قانونی است

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به فعالیت های عمرانی در شورای شهر یزد گفت: متاسفانه میزان ۸۵ درصد ساخت و سازهای استان خلاف و غیر قانونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن عباسی، عضو شورای شهر یزد و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد امروز ( 27 آذر) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: شورای اسلامی شهر یزد با یک چشم انداز مشخص کار را شروع کرده است و شعار ما نیز « شهر پاک، انسان محور و زیبا» بوده است و بر اساس آن نیز رسالت هایی برای کمیسیون عمران مشخص شد.

 

وی افزود: پیاده محوری به جای سواره محوری، توسعه ساختارهای گردشگری، قانونمندی ساخت و سازها به عنوان اولویت های ما در این کمیسیون بوده است.

 

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: تهیه طرح جامع حمل و نقل به عنوان راهبردی برای پیاده محوری بوده است و در این زمینه نیز از مشاور کشوری برای تهیه این طرح بوده است.

 

عباسی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل ترکیبی نیز دوچرخه را دنبال کردیم که امیدواریم بتوانیم مسیر دوچرخه را در جامعه گسترش دهیم تا کمتر استفاده از وسایل شخصی را دنبال کنند و حرکت به سمت وسایل نقلی عمومی دنبال شود.

 

وی افزود: با توجه به تاریخی و گردشگری بودن شهر یزد به نوعی رویکرد در زمینه تقویت حمل و نقل عمومی در مرکز شهر را دنبال می کنیم و رویدادهای شهری به صورت غلیظ ترین شکل در آن دنبال می کنیم.

 

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: فضاهایی برای پیاده و پاتوق شدن به نوعی اهداف دیگر ما است که کارخانه درخشان، پارک هفتم تیر از جمله طرح های ما درا ین زمینه است که مسیر را به مقصد تبدیل کنیم و قدم زدن افراد را داشته باشیم.

 

عباسی تصریح کرد: انبساط خاطر در فضای شهر به عنوان هدفی برای ما است که ما در شهر خود دنبال می کنیم.

 

وی افزود: ساماندهی مسیر شهر یزد، ساماندهی پیاده روهای شهر یزد، اولویت در کارهای اجتماعی، ساماندهی پارکینگ های شهری از جمله فعالیت های دیگر ما است.

 

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت:  متاسفانه وضعیت ساخت و ساز ما بسیار نامناسب است زیرا شهری که هویت آن معماری بوده است الان متاسفانه باید درخت بکاریم تا ساختمان های آن دیده نشود.

 

عباسی بیان کرد: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی، تسهیل و تسریع و مکانیزه کردن پروانه، پروانه معماری مهندسی به عنوان سه حوزه فعالیت ما است.

 

وی گفت: 85 درصد ساخت  و سازهای استان خلاف است و کمتر از 5 درصد از ساخت و سازها ایمن است که این مشکلی برای ما است و امیدواریم آن دنبال شود.

 

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: یزد ظرفیت صنعت به شکل مهیب کنونی را ندارد اما باید توسعه آن را کنترل کنیم و صنعت سبز استان را افزایش دهیم تا این مشکلات نیز کاهش پیدا کند.

 

عباسی ادامه داد: طرح تفضیلی به عنوان برنامه ای در جهت طرح های بافت تاریخی است که امیدواریم بتوانیم ساماندهی داشته باشیم و از جمله این برنامه ها شامل ساماندهی پارکینگ های درون محله ای در بافت تاریخی است.

کد خبر 676984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha