قرآن کریم و روایات دومنبع اصلی در دریافت و شناخت چهره حقیقی دین

خبرگزاری شبستان:رییس بنیاد فارس المومنین با بیان اینکه قرآن کریم و روایات دومنبع اصلی برای شناخت و دریافت دین به شمار می‌روند، گفت: حفظ دین مهمتر از صیانت مال و جان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین، جمعه شب در مراسم جشنی که به مناسبت میلاد با سعادت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مصلی بزرگ این آستان برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: هر کاری که انجام می‌‌دهید، منت نگذارید و اجر خود را با منت گذاری ضایع نکنید.

وی افزود: بنابراین خداوند منت گذاری را یک عمل منکر و مذموم معرفی می‌کند اما همین خداوند در مساله دین بر انسان منت می‌گذارد و می‌فرماید: خداوند بر شما منت گذاشت و از بین شما کسی را مبعوث کرد تا هدایت شوید؛ این منت گذاری حضرت حق بیانگر اهمیت دین است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با تاکید بر اینکه انسان باید مراقب دین خود باشد، ابراز کرد: در دوره غیبت بی دینی فراوان است و خطورات بسیاری دین انسان را تهدید می‌کند برای همین انسان باید به شدت مراقب دینش باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه در دوره غیبت کبری خداوند دین دینداران را مورد امتحان قرار می‌دهد، اظهار داشت: در دوران غیبت کبری بسیاری از مردم که به امامت امام زمان(عج) ایمان داشتند دست از حضرت برداشته و دین را رها می‌کنند برهمین اساس مراقبت از دین برای دینداران بسیار حائز اهمیت است.

رییس بنیاد فارس المومنین با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع) مبنی براینکه سلامت دین در نزد ما از هر چیز دیگر محبوب‌تر است‌، گفت: سلامت دین با سه مساله حفظ می‌شود، نخست انسان دیندار باید دین خود را از منبع آن دریافت کند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم و روایات دومنبع اصلی برای دریافت دین به شمار می‌روند، عنوان کرد: اگر کسی دین خود را از این دو منبع دریافت کند هرگز ایمانش دست خوش تزلزل نشده و کمترین آسیبی به دینش وارد نمی‌شود اما اگر انسان دین خود را از زبان دیگران گرفته باشد همان دیگران دینش را از چنگش خارج می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با اشاره به دومین راهکار برای سلامت دین، ابراز کرد: اگر بین دنیا و دین انسان تعارضی ایجاد شود لازم است انسان دنیای خود را فدای دین کند تا دینش باقی بماند همچنین این امر در مال و جان نیز صادق است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ادامه داد: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: اگر بلایی به شما رسید مالتان را فدای دینتان کنید اما اگر حادثه‌ای در دینتان ایجاد شد جانتان را فدای دینتان کنید زیرا کسی نابود می‌شود کسی است که دینش نابود شده باشد.

رییس بنیاد فارس المومنین عرضه دین به کارشناس مربوطه را سومین راهکار در سلامت دین بیان کرد و گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دین خود را بر امام هادی(ع) عرضه کردند تا به سلامت عقاید و باور دینی خود یقین پیدا کنند و امام به ایشان فرمودند: به راستی که از دوستان حقیقی ما هستی؛ امروز دین انسان باید مستند باشد چرا که دوره تشیع ارثی گذشته است.

کد خبر 677826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha