رحمت خداوند، اساس و پایه عالم هستی است

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رحمت اساس و پایه عالم هستی است، گفت: وجود مقدس پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) رحمت خداوند به بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسگری(ع) در هیات نورالرضا(ع) برگزار شد، گفت: آغاز عالم هستی با نام رحمت خداوند بوده است.

وی افزود: همه مخلوقات در این عالم کمالاتی دارند که به واسطه رحمت خداوند کسب کرده‌اند، بنابراین مهربانی دیگر موجودات با یک دیگر نیز همانند مهربانیِ مادر به فرزند شعاعی از رحمت خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه علاقه به خویشاوندان شعاعی از رحمت خداوند و قطع صله رحم به عنوان گناه کبیره جدا شدن از رحمت خداوند است، ابراز کرد: رشته رحمت الهی است که دنیا را می‌گرداند و به همه موجودات حیات می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گناهان انسان مایه غضب خداوند می‌شود، اظهار داشت: اگر مردم گناه و معصیت نمی‌کردند، چهره‌ی غضب خدا را نمی‌دیدند. حضرت یونس(ع) به خاطر آن که چهره غضب خدا  را بیش از رحمت خود به مردم نشان داد، خداوند او را به شکم نهنگ انداخت.

وی با تاکید بر اینکه اساس و پایه عالم هستی رحمت است، گفت: طبق صریح روایات؛ به فال نیکو گرفتن حوادث و رویدادها بسیار توصیه شده است؛ بدگمانی در دین اسلام امری نکوهیده و مذموم است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه انسان باید مدام خداوند را یاد کند تا حضرت حق نیز او را یاد کند، عنوان کرد: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: همه رحمت خداوند در دنیا یک جزء از صد رحمت خداوند است؛ دنیا بیش از این گنجایش رحمت خداوند ندارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وجود مقدس پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) رحمت خداوند به بشریت است، اظهار داشت: برهیمن اساس اهل بیت(ع) واسطه فیض الهی به شمار می‌روند، خداوند حضرت رسول(ص) را با نام ابوالقاسم مورد خطاب قرار داد چون ایشان قسمت کننده رحمت خدا در میان دیگر موجودات هستند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شبکه وکالت یکی از مهمترین اقدامات امام حسن عسگری(ع) در آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت بود، خاطرنشان کرد: هدف ایشان از تربیت شاگردان فراوان و معرفی آنان به مردم رجوع شیعیان برای رسیدن به پاسخ سوالات دینی و رفع شبهاتی بود که با آن مواجه می‌شدند.

کد خبر 679198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha