تمدن اسلامی، نظام بندگی و عبودیت است

خبرگزاری شبستان:رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی با تاکید بر اینکه تمدن اسلامی، نظام بندگی و عبودیت است، گفت: حاکمیت الهی بستر ساز بندگی خداوند در همه ابعاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی اکبرنژاد رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی، شب گذشته در جلسه تفسیر تمدنی قرآن کریم که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر برگزار شد، گفت: «بسم الله الرحمان الرحیم» خلاصه معارف قرآن کریم است.

وی افزود: خداوند متعال زمانی که دو وصف الله و رحمان رحیم بودن را مطلع کلام خود قرار می‌دهد بیانگر تقویت این دو وصف است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد ادامه داد: کلام خداوند در این مطلع بیانگر آن است که انسان معبود بودن خداوند را به رسمیت بشناسد تا بتواند خود عبد شود چرا که در سایه سار عبد شدن انسان به رحمت خداوند دست می‌یابد؛ بنابراین «بسم الله الرحمان الرحیم» خلاصه قرآن کریم و و قرآن کتاب بندگی است.

رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی با اشاره به جلوه‌های تمدنی قرآن کریم، ابراز کرد: آغازین وصفی که انسان در قرآن کریم با آن مواجه می‌شود همان عبد و معبود بودن است بنابراین خداوند در قرآن کریم می‌خواهد به انسان بگوید که شما انسان‌ها ابتدا باید عبد باشید تا هدایت شوید.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی، تمدن بندگی و عبودیت است، اظهار داشت: در حکومت اسلامی انسان باید بتواند راحت‌تر بندگی خداوند را انجام دهد و این امر زمانی محقق می‌شود که حکومت به دست ولی خدا اداره شود؛ بنابراین حاکمیت الهی بستر ساز بندگی خداوند در همه ابعاد است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد ادامه داد: تمدن الحادی و مادیت در مقابل تمدن اسلامی قرار دارد، انسان لیبرال هرگز نمی‌تواند عبد شود، امروز تعریف جهان غرب از لیبرال همان انسان متدینی است که چیزی را مقدس نمی‌داند مگر اینکه خودش آزادانه چیزی را مقدس بشمارد بر همین اساس لیبرال‌ها در تنوع طلبی‌ها و لذائذ دنیا به صورت کامل آزاد هستند.

رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی با بیان اینکه ولایت امام معصوم حبل المتین است، گفت: در تفکر شیعی نظام سیاسی بر محوریت حضرات معصومین شکل گرفته است و انسان باید به میزان اطاعت از ولی خدا افتخار کند؛ امروز در جهان غرب دموکراسی در مقابل اطاعت از ولی خدا قرار دارد و علمای آنان اطاعت از ولی خدا را یکی از جلوه‌های دیکتاتوری بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: کسی حق ندارد صدایش را از صدای پیامبراکرم(ص) بالاتر ببرد؛ غرب این سخن الهی را اوج دیکتاتوری می‌داند و امیرالمومنان علی(ع) را از نمرود دیکتاتورتر معرفی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد اضافه کرد: انسان اگر باور داشته باشد که برای بندگی خداوند به دنیا آمده است اقتصاد و سیاست او نیز سراسر بندگی می‌شود، خداوند می‌فرماید: اگر ترس این را نداشتم که مومنان کافر شوند خانه کفار را از طلا و نقره قرار می‌دادم؛ امروز بسیاری از افراد که به غرب می‌روند با دیدن زر و زیور کفار دلشان خالی می‌شود.

رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی با بیان اینکه در منطق اقتصادی قرآن تکاثر و تفاخر وجود ندارد، اظهار داشت: در اقتصاد لیبرال دولت تصرف خود را به صفر می‌رساند و بازار را به سرمایه‌داران می‌سپارد تا هرکس به هر میزان که توانست تکاثر داشته باشد، برهمین اساس این سرمایه داران مردم را به بردگی گرفته و از آنان به شدت کار می‌کشند و دولت به هیچ عنوان به آنان کاری ندارد. در تفکر اسلامی انباشته شدن ثروت در یک نقطه به شدت نهی شده است.

 

 

 

کد خبر 679980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha