آموزش مهارت های زندگی در خانواده، گامی موثر در جهت زندگی موفق

خبرگزاری شبستان: کارشناس مسئول پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بهزیستی استان یزد با اشاره به اهمیت توجه خانواده به مسئولیت پذیری فرزندان گفت: آموزش مهارت های زندگی در خانواده، گامی موثر در جهت زندگی موفق است.

فاطمه محمدی، کارشناس مسئول پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بهزیستی استان یزد با اشاره به اهمیت مشاوره در بخش های مختلف در زندگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: یکی از تاکیدات در خصوص مشاوره و راهنمایی زوجین در مراحل مختلف زندگی است که می توان بسیاری از مشکلات را در مواقع حساس زندگی برای ما حل کند.

 

وی افزود: با توجه به این که در جامعه ما شاخص های مناسب و تعریف شده ای برای انتخاب همسر نداریم بایستی به منظور شناخت زوجین از یکدیگر و فرهنگ های مختلف شاخص ها و معیارهایی تعریف شود.

 

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: شناخت امری اساسی در زندگی مشترک است که میتواند دو فرد غریبه را با شناخت به زندگی موفق برساند و در مقابل نیز میتواند عدم شناخت با شکست و عدم موفقیت همراه شود.

 

محمدی بیان کرد: اجازه ورود دانش آموزان و فرزندان در خصوص برعهده گرفتن مسئولیت ها می تواند امری مهم در زمینه تربیت فرزندان باشد زیرا اگر مانند گذشته یک کودک در کنار هم چندین کار را انجام دهد به خوبی می تواند در زمان های مختلف در زمینه مشکلات گام بردارد اما اگر این چنین پرورش داده نشود تنها یک کار را می تواند انجام دهد و مهارت های لازم را ندارد.

 

وی افزود: آموزش مهارت های زندگی می تواند از طریق خانواده ها به خوبی انجام شود تا کودکان ما در آینده بتوانند به خوبی از پس مسئولیت ها بر آیند و در یک زمان وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

کد خبر 679988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha