نظام بانکی فهم کاملی از اقتصاد فرهنگ و هنر ندارد

خبرگزاری شبستان: صالحی گفت: متأسفانه فهم کاملی در نظام بانکی کشور نسبت به اقتصاد فرهنگ و هنر وجود ندارد، چرخه مالی واقتصادی این عرصه و ارزش افزوده حاصل شده در این جریان‌ها کمتر از حوزه صنعت نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدعباس صالجی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در شورای اداری استان آذربایجان شرقی در تبریز با تأکید بر تقویت استارت آپ های مردمی حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: مجموعه های مردم نهاد خلاق متعددی در حوزه فرهنگ فعال هستند که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمایش مزیت نسبی در استان با رویکرد فرهنگی را مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به رونق معیشت هنرمندان و فعالان فرهنگ باید مورد توجه قرار گیرد، در این راستا انتظار داریم صندوق های حمایتی و توسعه ای در این عرصه شکل گیرد.
صالحی با اشاره به این‌که منابع انسانی و زیرساخت های لازم برای ارایه یک بسته میان مدت در موضوعات مختلف فرهنگی باید مورد توجه مسؤولان استانی قرار گیرد، گفت: گسترش موقوفات فرهنگی و هنری امری است که سالیان متمادی مورد غفلت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این غلط است که خیال کنیم حوزه فرهنگ و هنر تنها عرصه ای هزینه‌بر است، از سوی دیگر  متأسفانه فهم کاملی در نظام بانکی کشور نسبت به اقتصاد فرهنگ و هنر وجود ندارد، به جرأت می توان گفت چرخه مالی واقتصادی این عرصه و ارزش افزوده حاصل شده کمتر از حوزه صنعت نیست.
صالحی با اشاره به این‌که فرهنگ حاشیه اقتصاد کشور نیست، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تفاهم نامه ای با استانداری آذربایجان شرقی در طول سه سال به دنبال تقویت زیرساخت‌ها و توسعه فرهنگ و هنر این منطقه خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آذربایجان در طول تاریخ مرزبان افکار و اندیشه های دینی ملت بوده است، تصریح کرد: سراسر تاریخ ایران مدیون مردم آذربایجان و تبریز است، امروز ویژگی های منطقه آذربایجان موجب شده که مردم این دیار در تمامی امور کشور اثرگذاری مستقیم داشته باشند.
وزیر ارشاد رویداد مهم تبریز 2018 را فرصتی برای ایجاد فرصت های اقتصادی و مزیت های فرهنگی در منطقه دانست و تصریح کرد: تلاش می کنیم با تعامل فعال و خلاق در راستای اهداف و برنامه های تبریز 2018 گام برداریم.

 

کد خبر 680509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha