تقویت سازمان های مردم نهاد، راهکاری برای پیشرفت در فعالیت های مختلف در جامعه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل مشارکت‌ های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت عدم دخالت دولت در فعالیت های اجرایی گفت: تقویت سازمان های مردم نهاد، راهکاری برای پیشرفت در فعالیت های مختلف در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، رضا حجتی، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان روز گذشته (20 دی) در ششمین گردهمایی مسئولان امور جوانان به میزبانی استان یزد گفت: منظور ما از این که سازمان ملی جوانان و دولت مداخله و کمک به مشارکت های اجتماعی چیست که باید این موضوع را بررسی کرد.

 

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته دولت جامعه را تقویت نمی کند و جامعه به معنای وقعی کلمه قدرتمند است یعنی جامعه ای متشکل است.

 

مدیرکل مشارکت ‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در جامعه اگر انسان ها به صورت طبیعی و خود به خود با هم همکاری نکنند جامعه بی دفاع می شود و قدرتمند نخواهد بود و متاسفانه ما در هم به لحاظ تاریخی و مدرن جامعه را نه تنها قدرتمند نکردیم بلکه شعیف تر کرده ایم.

 

حجتی تصریح کرد: ما در گذشته نهادهای مدنی داشتیم که بدون دخالت دولت فعالیت می کردند ولی با گذشت زمان دیدیم که دولت نمی تواند مجری خوبی باشد و ناکارآمد است.

 

وی ادامه داد: دولت توانمند دولت کوچکی است که سیاستگذاری کلان، نظارت بر سیاستگذاری و پشتیبانی کند و ما نباید به سمتی برویم که دولت همه امور را در اختیار بگیرد.

 

مدیرکل مشارکت ‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: کار اجرایی را بخش خصوصی باید انجام دهد که در آن بتواند کارهای بزرگ را انجام دهد و از این طریق سازمان موسسه و کانون و انجمن ایجاد می شود و اشکال همکاری غیر دولتی نامیده می شود.

 

حجتی گفت: وظیفه ما به عنوان دولت سیاستگذاری است و نباید ورود کنیم و گام به گام آنها را به سمت هدف هدایت می کنیم.

 

وی افزود: ما نسبت به تاسیسات سازمان های مردم نهاد در این مدت تلقی اشتباه کرده ایم به نوعی که در کنار ما سعی داریم تا کارهایی که نمیتوانیم انجام دهیم از طریق آنها انجام دهیم که این امر اشتباه است.

 

مدیرکل مشارکت ‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: وظیفه ما این است که به سازمان های مردم نهاد یاد دهیم که کار تیمی و گروهی انجام دهند و با هم کنار بیایند و از این طریق جامعه را تقویت کنیم.

کد خبر 681748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha